Data: |
1997 |
Resum: |
The planning of didactic units is an element of reflection for teachers which allows the integration of both their scientific knowledge and their experiential skills. This study focus on the implementation of a planning model based on five tasks: the analysis of scientific content and the learning content which is derived from it (conceptual, procedural and attitudinal), the analysis of the problems involved in the learning of it (previous ideas and operational skills), the setting of the learning aims, the selection of the didactic strategies and the establishment of evaluative strategies. The model is applied to the Solutions in Secondary School. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Contingut acadèmic ;
Contingut conceptual ;
Contingut procedimental ;
Contingut actitudinal ;
Dissolucions ;
Esquemes conceptuals ;
Sistema material ;
Procés físic ;
Problemàtica de l'aprenentatge ;
Concentració |
Publicat a: |
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 35-50, ISSN 2174-6486 |