The use and potential of Fermi problems in the STEM disciplines to support the development of twenty-first century competencies
Ärlebäck, Jonas Bergman (Linköping Univeristy. Department of Mathematics)
Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
Data: |
2019 |
Resum: |
This paper presents the results of a literature review focusing on the use and potential of Fermi problems (FPs) in the STEM disciplines. We identify different usages and roles given to FPs in each of the STEM disciplines and highlight their potential to promote modeling of real phenomena and situations as well as learning about the estimation of quantities. Modeling is found to be at the heart of integrating the different STEM disciplines and estimation is a key facilitator that enables students to tackle complex situations and content in all disciplines. The results of the review are discussed in terms of the potential and possibilities of FPs to support the development of twenty-first century competencies in the STEM disciplines. |
Ajuts: |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2017/SGR-497 Ministerio de Economía y Competitividad EDU2017-82427-R
|
Nota: |
Altres ajuts: UAB/EDU2017-82427-R |
Nota: |
Altres ajuts: GC/CAS17/00289 |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Fermi problems ;
STEM Education ;
Mathematical modeling ;
Estimation |
Publicat a: |
ZDM - Mathematics Education, Vol. 51 Núm. 6 (january 2019) , p. 979-990, ISSN 1863-9704 |
DOI: 10.1007/s11858-019-01075-3
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2020-06-03, darrera modificació el 2023-12-24