Resultats globals: 3 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 3 registres trobats
Articles 3 registres trobats  
1.
21 p, 623.4 KB Esquemas de resolución de problemas de Fermi como herramienta de diseño y gestión para el profesor / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Ärlebäck, Jonas Bergman (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Se presenta una caracterización de las resoluciones posibles a un problema de Fermi a partir de los Esquemas de Resolución de Problemas de Fermi (ERPF). El artículo presenta la fundamentación teórica basada en investigaciones previas sobre problemas de Fermi en Educación Matemática y otros campos de investigación que permite identificar las cuatro actividades principales que pueden utilizarse al resolverlos. [...]
This article presents a characterization of the possible resolutions to a Fermi problem from the Fermi problem Activity Templates (FpAT). The article presents the theoretical foundation based on previous research on Fermi problems in Mathematics Education and other fields of research that allows the identification of the four main activities that can be used when solving them. [...]

2022 - 10.24844/EM3402.11
Educacion matematica, Vol. 34 Núm. 2 (2022) , p. 289-309  
2.
21 p, 523.8 KB Extending Modelling Activity Diagrams as a tool to characterise mathematical modelling processes / Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ärlebäck, Jonas Bergman (Linköping Universit) ; Civil, Elisabeth (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
In this paper, we present a qualitative study in which we analyse the videorecordings of four groups of students solving Fermi Problems. Previous studies show that Secondary School students solve this type of problems using complex problem solving processes and developing mathematical models. [...]
2019 - 10.54870/1551-3440.1455
Mathematics Enthusiast, Vol. 16 Núm. 1-2-3 (2019) , p. 211-230  
3.
12 p, 645.8 KB The use and potential of Fermi problems in the STEM disciplines to support the development of twenty-first century competencies / Ärlebäck, Jonas Bergman (Linköping Univeristy. Department of Mathematics) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents the results of a literature review focusing on the use and potential of Fermi problems (FPs) in the STEM disciplines. We identify different usages and roles given to FPs in each of the STEM disciplines and highlight their potential to promote modeling of real phenomena and situations as well as learning about the estimation of quantities. [...]
2019 - 10.1007/s11858-019-01075-3
ZDM - Mathematics Education, Vol. 51 Núm. 6 (january 2019) , p. 979-990  

Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.