Google Scholar: citations
La didáctica de la genética : revisión bibliográfica
Bugallo-Rodríguez, Ánxela (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)

Date: 1995
Abstract: The aim of this paper is to partially review the historic development and present situation of Genetics Education. Three areas will be examined: 1) Those studies which analyse the significance of the subject, as well as the problems which result from it. 2) How research in this field has been affected by the controversial move to include the subject in the curriculum for the Secondary Education. 3) The growing interest in the studies on Genetics problem solving, and its relationship with the conceptual knowledge.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Didàctica de la biologia ; Evolució i herència ; Mitosi-meiosi ; Genètica mendeliana ; Teoria cromosòmica ; Raonament hipotètic-deductiu ; Enginyeria genètica ; Reserva genètica ; Productes mutagènics
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 379-385, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21426
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n3-bugallo
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4258


8 p, 398.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-07, last modified 2022-09-12



   Favorit i Compartir