Home > Articles > Published articles > Distintos tipos de constantes en física y aprendizaje significativo de la disciplina |
Date: | 1995 |
Abstract: | From teaching experience data, some problems referred to the learning of conceptuations of constants that appear in the relation between physical magnitudes, are delimited. Some significative problems are identified. Two general hypothesis and four derived hypothesis are formulated. In order to get more information some questionnaires are prepared. The students' answers are analysed in different groups. Some clues are identified trying to explain the observed behaviours. They are useful as a base for the proposal of teaching strategies. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: | Castellà |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: | Model constructivista de l'aprenentatge ; Constants físiques ; Enunciats legaliformes ; Lleis físiques ; Relacions de proporcionalitat ; Relaciones algebraicas simples ; Formació epistemològica dels docents ; Aprenentatge de la física |
Published in: | Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 237-248, ISSN 2174-6486 |
12 p, 585.5 KB |