Fecha: |
1992 |
Resumen: |
In this work we suggest and analyze some stages of a course on heat and temperature which knowledge of the past of the ideas and the solution provided can enable a better understanding of the content. The hypothesis that guided the planning of activities was that the scientific content studied throughout its history comes closer to the cognitive universe, not only of the student, but of man himself. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Calor i temperatura ;
Ensenyament de física ;
Fahrenheit ;
Termòmetre ;
Equilibri tèrmic ;
Ebullició de l'aigua |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 289-294, ISSN 2174-6486 |