Google Scholar: citations
Cambiando las ideas sobre el cambio biológico
Jiménez Aleixandre, Mª P.

Date: 1991
Abstract: Results of a study on the learning of Natural Selection are presented, focusing on the lines for the design of an instructional sequence used with secondary school students, taking into account the alternative ideas they use to interpret biological change. Some aspects of the conceptual change model are discussed, as well as the convenience of working other curricular topics with a similar methodology, from a perspective viewing educational problems related to complex causes.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Coneixement procedimental ; Coneixement declaratiu ; Canvi conceptual ; Captura conceptual ; Intercanvi ; Integració ; Model constructivista de l'aprenentatge ; Aprenentatge de la selecció natural ; Conflicte conceptual ; Ciència escolar
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 248-256, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39899
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n3-jimenez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4726


9 p, 513.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-02-04, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir