Estrategias de posicionamiento de las universidades en el campo de la captación de estudiantes
Gil Morales, Sara
Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia

Data: 2019
Descripció: 28 pag.
Resum: La captació d'alumnat per part de les universitats constitueix un camp que opera amb lògiques de quasi-mercat. El present TFM estudia les estratègies de posicionament de les universitats públiques catalanes en aquest camp tant a través de la creació d'una determinada imatge institucional com de l'intent de captació de determinats perfils d'alumnat. L'estudi es basa en dades recollides a través d'observació participant a les portes obertes de graus d'enginyeria, ciències socials i econòmiques de tres universitats públiques catalanes. Les conclusions posen de manifest com les universitats competeixen entre elles per captar alumnat, especialment aquell amb més capital cultural.
Resum: La captación de alumnado por parte de las universidades constituye un campo que opera con lógicas de cuasi-mercado. El presente TFM estudia las estrategias de posicionamiento de las universidades públicas catalanas en este campo tanto a través de la creación de una determinada imagen institucional como del intento de captar determinados perfiles de alumnado. El estudio se basa en datos recogidos a través de observación participante en puertas abiertas de grados de ingeniería, ciencias sociales y económicas de tres universidades públicas catalanas. Las conclusiones ponen de manifiesto como las universidades compiten para captar alumnado, especialmente aquel con más capital cultural.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Política Social, Treball i Benestar [4313228]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
Document: Treball de fi de postgrau ; Text
Matèria: Posicionament institucional ; Pràctiques organitzatives ; Fit in ; Camp ; Quasi-mercat ; Posicionamiento institucional ; Prácticas organizativas ; Campo ; Cuasi-mercado



28 p, 341.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Polítiques i Sociologia. TFM

 Registre creat el 2021-02-16, darrera modificació el 2023-11-06



   Favorit i Compartir