Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Les nocions de temps i aspecte en els llibres de secundària : anàlisi i propostes
Crespí, Isabel (Queen Mary University of London)
Llop Naya, Ares (University of Cambridge)

Títol variant: The notions of tense and aspect in Secondary Education textbooks : analysis and proposals
Títol variant: Las nociones de tiempo y aspecto en los libros de secundaria : análisis y propuestas
Títol variant: Les notions de temps et aspecte dans les manuels destinés à l'enseignement secondaire obligatoire : analyse et propositions
Data: 2021
Resum: In this paper we analyse the approach to the categories of tense and aspect in the textbooks used to teach Catalan language and literature in Secondary School. Specifically, we review the definition, the sequencing and the teaching-learning approach proposed to study these notions. Besides, in light of the review of these aspects, we make some critical observations and we put forward some proposals to treat tense and aspect as universal functional categories. The approach seeks a significant reflection about the meaning of these terms and the use of the different forms of the verbal paradigm according to the discourse.
Resum: En aquest article analitzem l'aproximació a les categories de temps i d'aspecte als llibres de text de Llengua catalana i literatura per a l'educació secundària obligatòria. Concretament, revisem com se'n plantegen la definició, la seqüenciació i l'enfocament de l'ensenyament-aprenentatge. Així mateix, la revisió d'aquests aspectes s'acompanya d'una sèrie d'observacions crítiques i propostes de millora que permeten tractar el temps i l'aspecte com a categories funcionals universals, a través de la reflexió significativa sobre el significat d'aquests termes i l'ús de les diferents formes del paradigma verbal des de l'òptica del discurs.
Resum: En este artículo analizamos la aproximación a las categorías de tiempo y aspecto en los libros de texto de Lengua catalana y literatura para la educación secundaria obligatoria. Concretamente, revisamos cómo se plantean la definición, la secuenciación y el enfoque del enseñamiento-aprendizaje de estas nociones. Asimismo, la revisión de estos aspectos se acompaña de una serie de observaciones críticas y propuestas de mejora que permiten tratar el tiempo y el aspecto como categorías funcionales, a través de la reflexión significativa sobre el significado de estos términos y el uso de las diferentes formas del paradigma verbal desde la perspectiva del discurso.
Resum: Dans cet article, nous analysons l'approximation des catégories de temps et d'aspect dans les manuels de langue et de littérature catalanes destinés à l'enseignement secondaire obligatoire. Plus précisément, nous passons en revue comment la définition, le séquençage et l'approche à l'enseignement-apprentissage de ces notions sont proposés dans ces manuels. La revue de ces aspects s'accompagne aussi d'une série d'observations critiques, et de propositions d'amélioration qui permettraient de traiter le temps et l'aspect comme des catégories fonctionnelles, à travers une réflexion sur le sens de ces termes et l'utilisation des différentes formes du paradigme verbal du point de vue du discours.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Tense ; Aspect ; Teaching ; Catalan ; Textbooks ; Llengua ; Didàctica ; Lingüística ; Temps ; Aspecte ; Català ; Llibres de text ; Tiempo ; Aspecto ; Didáctica ; Catalán ; Libros de texto ; Didactique ; Manuels
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 1 (2021) , p. e1026, ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v14-n1-crespi-llop
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/385884
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1026


27 p, 751.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-04-08, darrera modificació el 2023-10-01



   Favorit i Compartir