Saber pedagógico evaluativo del profesorado que se desempeña en escuelas vulnerables de la comuna de Arica. Región de Arica y Parinacota, Chile
Roberts Sánchez, Katherine Reneé Paola
Rodriguez Gómez,David, dir.
Silva García, Patricia, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada

Date: 2019
Abstract: Aquesta investigació ha tingut com a objectiu analitzar les pràctiques avaluatives del professorat que es exerceix en contextos vulnerables, amb el propòsit d'identificar les estratègies utilitzades per aquest, per atendre la condició de vulnerabilitat dels seus estudiants, identificant les demandes que, des de la seva experiència, realitzen a la formació inicial. L'estudi de caràcter qualitatiu, s'ha utilitzat com a tècnica de recollida de la informació, la entrevista semi estructurada i el grup de discussió, i va ser realitzat en escoles vulnerables de la Comuna de Arica-Xile, durant el primer semestre de 2018. Els resultats mostren que el professorat utilitza estratègies avaluatives que promouen el diàleg, la reflexió grupal i la capacitat crítica de l'estudiantat, mitjançant procediments que incentiven l'autoavaluació, la coavaluació i la metacognició dels mateixos. Les que són complementades amb la formulació de preguntes obertes, l'explicitació d'altes expectatives sobre el rendiment i la utilització de recursos afectius. Els mateixos que identifiquen com genuïnes mancances en la seva formació inicial.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Series: Universitat Autònoma de Barcelona ; Departament de Pedagogia Aplicada
Series: Saber pedagógico evaluativo del profesorado que se desempeña en escuelas vulnerables de la comuna de Arica. Región de Arica y Parinacota, Chile
Document: Tesi doctoral
Subject: Saber pedagògic ; Saber pedagógico ; Pedagogical knowledge ; Pràctiques d'avaluació ; Prácticas evaluativas ; Evaluation practices ; Vulnerabilitat escolar ; Vulnerabilidad escolar ; School vulnerability ; Ciències Socials

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/670133
Adreça alternativa: https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=250616


295 p, 2.0 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Doctoral theses

 Record created 2021-05-03, last modified 2024-05-14



   Favorit i Compartir