visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Documents de recerca > Tesis doctorals > Saber pedagógico evaluativo del profesorado que se desempeña en escuelas vulnerables de la comuna de Arica. Región de Arica y Parinacota, Chile |
Data: | 2019 |
Resum: | Aquesta investigació ha tingut com a objectiu analitzar les pràctiques avaluatives del professorat que es exerceix en contextos vulnerables, amb el propòsit d'identificar les estratègies utilitzades per aquest, per atendre la condició de vulnerabilitat dels seus estudiants, identificant les demandes que, des de la seva experiència, realitzen a la formació inicial. L'estudi de caràcter qualitatiu, s'ha utilitzat com a tècnica de recollida de la informació, la entrevista semi estructurada i el grup de discussió, i va ser realitzat en escoles vulnerables de la Comuna de Arica-Xile, durant el primer semestre de 2018. Els resultats mostren que el professorat utilitza estratègies avaluatives que promouen el diàleg, la reflexió grupal i la capacitat crítica de l'estudiantat, mitjançant procediments que incentiven l'autoavaluació, la coavaluació i la metacognició dels mateixos. Les que són complementades amb la formulació de preguntes obertes, l'explicitació d'altes expectatives sobre el rendiment i la utilització de recursos afectius. Els mateixos que identifiquen com genuïnes mancances en la seva formació inicial. |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: | Castellà |
Col·lecció: | Universitat Autònoma de Barcelona ; Departament de Pedagogia Aplicada |
Col·lecció: | Saber pedagógico evaluativo del profesorado que se desempeña en escuelas vulnerables de la comuna de Arica. Región de Arica y Parinacota, Chile |
Document: | Tesi doctoral |
Matèria: | Saber pedagògic ; Saber pedagógico ; Pedagogical knowledge ; Pràctiques d'avaluació ; Prácticas evaluativas ; Evaluation practices ; Vulnerabilitat escolar ; Vulnerabilidad escolar ; School vulnerability ; Ciències Socials |
295 p, 2.0 MB |