Metodologías y estrategias evaluativas que aplica en aula el profesorado de la Universidad de Tarapacá. Un estudio de Caso
Capetillo Velásquez, Rubén
Gairín Sallán, Joaquín, dir.

Fecha: 2021
Resumen: La tesi doctoral "Metodologies i estratègies avaluatives que aplica en aula el professorat de la Universitat de Tarapacá. Un estudi de cas ", correspon a l'Àmbit de pedagogia aplicada i segueix la Línia d'Investigació: Desenvolupament de professorat. La investigació busca comprendre l'estructura dinàmica i els seus sistemes de relacions, com també les raons que motiven l'actuació de l'professorat universitari. L'anàlisi d'aquest particular fenomen social intenta descobrir els significats socials i interpretar l'abast de les seves accions, experiències i opinions en el seu medi ambient laboral, val a dir les aules universitàries. És convenient acotar que en la XV regió xilena no existeix investigació que demostri les competències pedagògiques de l'acadèmic, el que motiva i impulsa a la realització d'una tesi que considera com a objectiu, determinar no només els mètodes que empra, sinó també el grau de competències didàctiques i la seva forma d'avaluar l'aprenentatge. En definitiva, es pretén proposar els camins d'innovació, des d'una docència tradicional cap a un model constructivista integrador, responent a la missió i model educatiu universitari.
Resumen: La tesis doctoral "Metodologías y estrategias evaluativas que aplica en aula el profesorado de la Universidad de Tarapacá. Un estudio de caso", corresponde al Ámbito de pedagogía aplicada y sigue la Línea de Investigación: Desarrollo del profesorado. La investigación busca comprender la estructura dinámica y sus sistemas de relaciones, como también las razones que motivan el actuar del profesorado universitario. El análisis de este particular fenómeno social intenta descubrir los significados sociales e interpretar el alcance de sus acciones, experiencias y opiniones en su medio ambiente laboral, vale decir las aulas universitarias. Es conveniente acotar que en la XV región chilena no existe investigación que demuestre las competencias pedagógicas del académico, lo que motiva e impulsa a la realización de una tesis que considera como objetivo, determinar no solamente los métodos que emplea, sino también el grado de competencias didácticas y su forma de evaluar el aprendizaje. En definitiva, se pretende proponer los caminos de innovación, desde una docencia tradicional hacia un modelo constructivista integrador, respondiendo a la misión y modelo educativo universitario.
Resumen: The doctoral thesis "Methodologies and evaluative strategies applied in the classroom by the teaching staff of the University of Tarapacá. A case study", corresponds to the Area of applied pedagogy and follows the Research Line: Teacher development. The research seeks to understand the dynamic structure and its relationship systems, as well as the reasons that motivate the actions of the university faculty. The analysis of this particular social phenomenon tries to discover the social meanings and interpret the scope of their actions, experiences and opinions in their work environment, that is to say, university classrooms. It should be noted that in the XV Chilean region there is no research that demonstrates the pedagogical competencies of the academic, which motivates and encourages the completion of a thesis that considers as an objective, to determine not only the methods used, but also the degree of competences didactics and their way of evaluating learning. In short, it is intended to propose the paths of innovation, from a traditional teaching towards an integrative constructivist model, responding to the mission and university educational model.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Colección: Programa de Doctorat en Educació
Documento: Tesi doctoral ; Text ; Versió publicada
Materia: Metodologia ; Metodología ; Methodology ; Aprenentatge ; Aprendizaje ; Learning ; Universitat ; Universidad ; University ; Ciències Socials

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/671636


332 p, 6.0 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Tesis doctorales

 Registro creado el 2021-06-16, última modificación el 2023-11-20



   Favorit i Compartir