Pas de la docència presencial a la virtual. Vivències d'alumnat i professorat de l'aula oberta d'un institut públic de Montblanc
Sanchez Romero, Judit
Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Títol variant: Paso de la docencia presencial a la virtual. Vivencias de alumnos y profesores del aula abierta de un instituto público de Montblanc
Títol variant: The change from face-to-face to virtual teaching. Experiences of students and teachers of the open classroom of a public institute in Montblanc
Data: 2021
Resum: El confinament provocat per la pandèmia de la COVID-19 el curs passat va obligar a tancar escoles, instituts i universitats, i la forma de fer classe es va veure modificada, passant de la presencialitat a un format en línia. Però, com ho va viure l'alumnat i professorat de l'aula oberta, que es una aula dedicada exclusivament a estudiants amb dificultats per seguir el currículum planejat pel centre i que ja partien d'una adaptació tant metodològica com de currículum? Aquest TFG pretén comprendre i analitzar, mitjançant entrevistes semiestructurades a l'alumnat i al tutor de l'aula oberta d'un institut públic de Montblanc, com ha sigut el pas de la docència presencial a la docència virtual. L'horari lectiu de cada assignatura es va veure reduït a una sessió síncrona a la setmana i es va avaluar el tercer trimestre a partir dels dos anteriors períodes. El tutor creu que la càrrega de treball dels tutors va ser molt més elevada que en un context sense pandèmia, definint l'experiència com esgotadora. Per part de l'alumnat s'ha pogut extreure que aquesta pandèmia els ha impactat fortament, allunyant-los del professorat, de la resta de l'alumnat i del centre educatiu i això ha afectat en la concentració i hàbits d'estudi.
Resum: El confinamiento provocado por la pandemia de la COVID-19 el curso pasado obligó a cerrar escuelas, institutos y universidades, y la forma de dar clase se vio modificada, pasando de la presencialidad a un formato en línea. ¿Pero, como lo vivió el alumnado y profesorado del aula abierta, que es un aula dedicada exclusivamente a estudiantes con dificultades para seguir el currículum planeado por el centro y que ya partían de una adaptación tanto metodológica como de currículum? Este TFG pretende comprender y analizar, mediante entrevistas semiestructuradas al alumnado y al tutor del aula abierta de un instituto público de Montblanc, como ha sido el paso de la docencia presencial a la docencia virtual. El horario lectivo de cada asignatura se vio reducido a una sesión síncrona a la semana y se evaluó el tercer trimestre a partir de los dos anteriores periodos. El tutor cree que la carga de trabajo de los tutores fue mucho más elevada que en un contexto sin pandemia, definiendo la experiencia como agotadora. Por parte del alumnado se ha podido extraer que esta pandemia los ha impactado fuertemente, alejándolos del profesorado, del resto del alumnado y del centro educativo y esto ha afectado en la concentración y hábitos de estudio.
Resum: The lockdown caused by the COVID-19 pandemic in the past year forced the closure of schools, high schools and universities, and the way of teaching was modified, moving from a face-to-face way of teaching to an online format. But how did the students and teachers of the open classrooms experience it, which is a classroom dedicated exclusively to students who have difficulty following the curriculum planned by the centre, and who are having a methodological and curriculum adaptation? This TFG aims to understand and analyse, through semi-structured interviews with students and the tutor of the open classrooms of a public high school in Montblanc, how the transition from face-to-face teaching to virtual teaching has been. The teaching schedule for each subject was reduced to one synchronous session per week and was assessed in the third term from the previous two periods. The tutor believes that the workload of the tutors was much higher than in a pandemic-free context, defining the experience as exhausting. On the part of the students, it has been possible to extract that this pandemic has strongly impacted them, moving them away from the teachers, the rest of the students and the school and this has affected their concentration and study habits.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [819]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Aula oberta ; COVID-19 ; Confinament ; Classes en línia ; Aula abierta ; Confinamiento ; Clases en línea ; Open classroom ; Lockdown ; Online classes



TFG
100 p, 746.1 KB

Resum executiu
5 p, 289.6 KB

Pòster
1 p, 293.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia. TFG

 Registre creat el 2021-10-01, darrera modificació el 2022-06-15



   Favorit i Compartir