Web of Science: 0 cites, Scopus: 1 cites, Google Scholar: cites
Animitas : finitud, tiempo e imagen
González Franzani, Macarena (Universidad de Chile)

Títol variant: Animitas : finitud, temps i imatge
Títol variant: "Animitas" : finitude, time and image
Data: 2021
Resum: El siguiente trabajo sitúa a las animitas en el campo de la filosofía como un esfuerzo por comprenderlas desde una perspectiva complementaria a los trabajos que ya existen. Se trata de una búsqueda, un intento por atender a la profundidad de su sentido teniendo en cuenta su origen histórico y su función. El análisis se plantea desde una perspectiva filosófica que combina el estudio de las imágenes de las tradiciones alemana (Bohem y Belting) y francesa (Bergson y Deleuze) para concluir que, en estos artefactos particulares de Chile y algunas regiones de Los Andes, la coefectuación entre el recuerdo y la imagen es radical.
Resum: Aquest treball situa les animitas en el camp de la filosofia com un esforç per comprendre-les des d'una perspectiva complementària als treballs que ja existeixen. Es tracta d'una recerca, d'un intent de capir la profunditat del seu sentit tenint en compte el seu origen històric i la seva funció. L'anàlisi es planteja des d'una perspectiva filosòfica que combina l'estudi de les imatges de les tradicions alemanya (Bohem i Belting) i francesa (Bergson i Deleuze) per concloure que, en aquests artefactes particulars de Xile i algunes regions dels Andes, la coefectuació entre el record i la imatgen és radical.
Resum: The following work locates animitas (roadside shrines to accident victims) in the field of philosophy in an effort to understand them from a perspective that complements existing studies. It is a search; an attempt to consider the depth of their meaning, taking into account their historical origin and function. The analysis takes a philosophical perspective that combines the study of images in both the German tradition (Bohem and Belting) and the French tradition (Bergson and Deleuze) before concluding that, in these particular artifacts from Chile and certain other regions of the Andes, the interplay between memory and image is radical.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Animitas ; Filosofía de la imagen ; Cuerpo ; Tiempo ; Materia ; Philosophy of image ; Body ; Time ; Material ; Filosofia de la imatge ; Cos ; Temps ; Matèria
Publicat a: Enrahonar, Vol. 67 (2021) , p. 29-52 (Articles) , ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v67-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1315


24 p, 645.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enrahonar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-12-15, darrera modificació el 2024-04-03



   Favorit i Compartir