Web of Science: 0 citations, Scopus: 1 citations, Google Scholar: citations
Animitas : finitud, tiempo e imagen
González Franzani, Macarena (Universidad de Chile)

Additional title: Animitas : finitud, temps i imatge
Additional title: "Animitas" : finitude, time and image
Date: 2021
Abstract: El siguiente trabajo sitúa a las animitas en el campo de la filosofía como un esfuerzo por comprenderlas desde una perspectiva complementaria a los trabajos que ya existen. Se trata de una búsqueda, un intento por atender a la profundidad de su sentido teniendo en cuenta su origen histórico y su función. El análisis se plantea desde una perspectiva filosófica que combina el estudio de las imágenes de las tradiciones alemana (Bohem y Belting) y francesa (Bergson y Deleuze) para concluir que, en estos artefactos particulares de Chile y algunas regiones de Los Andes, la coefectuación entre el recuerdo y la imagen es radical.
Abstract: Aquest treball situa les animitas en el camp de la filosofia com un esforç per comprendre-les des d'una perspectiva complementària als treballs que ja existeixen. Es tracta d'una recerca, d'un intent de capir la profunditat del seu sentit tenint en compte el seu origen històric i la seva funció. L'anàlisi es planteja des d'una perspectiva filosòfica que combina l'estudi de les imatges de les tradicions alemanya (Bohem i Belting) i francesa (Bergson i Deleuze) per concloure que, en aquests artefactes particulars de Xile i algunes regions dels Andes, la coefectuació entre el record i la imatgen és radical.
Abstract: The following work locates animitas (roadside shrines to accident victims) in the field of philosophy in an effort to understand them from a perspective that complements existing studies. It is a search; an attempt to consider the depth of their meaning, taking into account their historical origin and function. The analysis takes a philosophical perspective that combines the study of images in both the German tradition (Bohem and Belting) and the French tradition (Bergson and Deleuze) before concluding that, in these particular artifacts from Chile and certain other regions of the Andes, the interplay between memory and image is radical.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Animitas ; Filosofía de la imagen ; Cuerpo ; Tiempo ; Materia ; Philosophy of image ; Body ; Time ; Material ; Filosofia de la imatge ; Cos ; Temps ; Matèria
Published in: Enrahonar, Vol. 67 (2021) , p. 29-52 (Articles) , ISSN 2014-881X

Adreça original: https://revistes.uab.cat/enrahonar/article/view/v67-gonzalez
DOI: 10.5565/rev/enrahonar.1315


24 p, 645.6 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enrahonar
Articles > Research articles

 Record created 2021-12-15, last modified 2024-04-03



   Favorit i Compartir