Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites,
El engagement de participantes en MOOC (Massive Open Online Courses) : análisis del diseño instruccional y elementos alternativos
Castillo-Abdul, Bárbara (Universidad de Huelva y ESAI Business School)
Bonilla-del-Río, Mónica (Universidad de Huelva)
Civila, Sabina (Universidad de Huelva)

Títol variant: Incidence of instructional design and alternative elements in the engagement of participants in MOOC
Títol variant: L'engatjament de participants en MOOC (Massive Open Online Courses) : anàlisi de el disseny instruccional i elements alternatius
Títol variant: Engagement des participants dans les MOOC (Massive Open Online Courses) : analyse de la conception pédagogique et des éléments alternatifs
Data: 2021
Resum: Los MOOC (Massive Open Online Courses) han significado una oportunidad de formación y emprendimiento en el escenario educativo. La presente investigación aborda un caso de estudio, cuyo objetivo es conocer e identificar las características que inciden en la motivación de los participantes de las vídeo-lecciones que conforman tres cursos ofertados en las plataformas MiríadaX, Edx y ECO: E-learning, Communication y Open-Data". El criterio de selección de estas plataformas se basó en su popularidad, relevancia en el contexto actual y enfoque en la estrategia de promoción de contenidos en el entorno digital. Se concluye que el diseño y las características analizadas de los MOOC inciden en el nivel de engagement de los participantes. En los casos presentados, asimismo, el diseño tradicional educativo de clases virtuales manifiesta carencias de elementos alternativos de gamificación, networking, lo que podría generar un bajo nivel de interés y compromiso por parte de los participantes.
Resum: Els MOOC (Massive Open Online Courses) han significat una oportunitat de formació i emprenedoria en l'escenari educatiu. La present investigació aborda un estudi de cas amb l'objectiu és conèixer i identificar les característiques que poden incidir en la motivació dels participants de les vídeo-lliçons que conformen tres cursos oferts a les plataformes MiríadaX, Edx i ECO: E-learning, Communication i Open-Data. El criteri de selecció d'aquestes plataformes es basa en la popularitat, rellevància en el context actual i enfocament en l'estratègia de promoció de continguts en l'entorn digital. Es conclou que el disseny i les característiques analitzades dels MOOC poden incidir en el nivell d'engatjament dels participants. En els casos presentats, així mateix, el disseny tradicional educatiu de classes virtuals manifesta mancances d'elements alternatius de gamificació i networking, la qual cosa podria generar un baix nivell d'interès i compromís per part dels participants.
Resum: The MOOC (Massive Open Online Courses) have meant an opportunity for training and entrepreneurship in the educational arena. The present research addresses a case study, which aims to know and identify the characteristics that affect the motivation of the participants of the video-lessons that make up three courses offered on the platforms MyriadX, Edx, and ECO: E-learning, Communication and Open-Data. The selection criteria of these platforms were based on their popularity, relevance in the current context, and focused on the strategy of promoting content in the digital environment. It is concluded that the design and characteristics analyzed of the MOOC affect the level of engagement of the participants. Furthermore, in the cases presented the traditional educational map of virtual classrooms shows a lack of alternative elements of gamification, networking, which could generate a low level of interest and commitment by the participants.
Resum: Les MOOC (Massive Open Online Courses) sont devenus une opportunité de formation et d'entrepreneuriat dans le scénario éducatif. La présente recherche porte sur une étude de cas, dont l'objectif est de connaître et d'identifier les caractéristiques qui influencent la motivation des participants aux leçons vidéo qui composent trois cours offerts sur les plateformes MiríadaX, Edx et ECO : E-learning, Communication and Open-Data". Les critères de sélection de ces plateformes étaient basés sur leur popularité, leur pertinence dans le contexte actuel et leur approche de la stratégie de promotion du contenu dans l'environnement numérique. Il est conclu que la conception et les caractéristiques analysées des MOOC ont un impact sur le niveau d'engagement des participants. Dans les cas présentés, la conception pédagogique traditionnelle des classes virtuelles montre également un manque d'éléments alternatifs de gamification et de mise en réseau, qui pourraient générer un faible niveau d'intérêt et d'engagement de la part des participants.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: MOOC ; Innovación ; Educación ; Marketing digital ; Innovació ; Educació ; Màrqueting digital ; Innovation ; Education ; Digital marketing ; Éducation ; Marketing numérique
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 14 Núm. 3 (2021) , p. e944 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v14-n3-castillo-bonilla-civila
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/394724
DOI: 10.5565/rev/jtl3.944


21 p, 985.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-12-16, darrera modificació el 2022-10-18



   Favorit i Compartir