Google Scholar: cites
Les pràctiques de laboratori en Geologia
Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))

Títol variant: Geology laboratory activities
Títol variant: Las prácticas de laboratorio en Geología
Data: 2022
Resum: Tot i que les pràctiques de Geologia poden ser de tipologia molt diversa i moltes d'elles són senzilles de dur a terme, als centres escolars no se'n solen fer de manera habitual. A l'article es presenten un seguit de reflexions i propostes que pretenen afavorir la seva implementació. A més de suggeriments per estudiar els minerals i les roques, s'inclouen exemples d'activitats amb modes de representació material: maquetes estàtiques i dinàmiques, i simulacions de laboratori. També s'han inclòs idees per a la seva gestió, de manera que l'alumnat pugui interpretar el que està fent i observant, establint un pont entre el món observable (fenòmens) i el món de les idees (models), que porti de la manipulació a l'abstracció.
Resum: There is a great diversity of practical activities in Geology, generally not difficult to carry out, but they are not usually done in schools. This article presents reflections and proposals to promote their implementation. In addition to suggestions for studying minerals and rocks, examples of activities with material representation modes are included; that is, static and dynamic models, and laboratory simulations. Ideas for their management are also included, so that students can interpret what they are doing and observing, establishing a bridge between the observable world (phenomena) and the world of ideas (models), leading from manipulation (hands-on) to abstraction (minds-on).
Resum: A pesar de que las prácticas de geología pueden ser de tipología muy diversa y muchas de ellas son sencillas de llevar a cabo, en los centros escolares no suelen realizarse de forma habitual. En el artículo se presentan una serie de reflexiones y propuestas que pretenden favorecer su implementación. También se incluyen sugerencias para estudiar los minerales y las rocas, se incluyen ejemplos de actividades con modos de representación material: maquetas estáticas y dinámicas, y simulaciones de laboratorio. También se han incluido ideas para su gestión, de manera que el alumnado pueda interpretar lo que esta haciendo y observando, estableciendo un puente entre el mundo observable (fenómenos) y el mundo de las ideas (modelos) que lleven de la manipulación a la abstracción.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Geologia ; Pràctiques de laboratori ; Modelització ; Maquetes ; Simulacions de laboratori ; Geology ; Practical activities ; Modelling ; Models ; Laboratory simulations ; Geología ; Prácticas de laboratorio ; Modelización ; Maquetas ; Simulaciones de laboratorio
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 60-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n43-nebot
DOI: 10.5565/rev/ciencies.447


13 p, 587.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-02-03, darrera modificació el 2022-11-14



   Favorit i Compartir