Google Scholar: cites,
Ciència escolar per als reptes actuals : esculls en el camí i estratègies per superar-los
Izquierdo Aymerich, Mercè
Calvo Lomero, Conxita
Guitart Mas, Fina
Garcia Cáceres, Gemma
Aliberas Maymí, Joan
Estaña Viver, Josep Lluís
Guerrero Sala, Mercè

Títol variant: School science for current challenges : pitfalls along the way and strategies to overcome them
Títol variant: Ciencia escolar para los retos actuales : escollos en el camino y estrategias para superarlos
Data: 2022
Resum: Per lluitar contra la desafecció envers la ciència escolar i fer-la atractiva per a l'alumnat, la recerca educativa mostra que cal evitar de topar amb alguns esculls: el de tractar-la com a simple informació, el de confondre-la amb formació d'especialistes, el d'ignorar les idees intuïtives del sentit comú, o el de pre-tendre regular-la amb criteris purament científics. En aquest article descriurem algunes vies -potser innovadores- per evitar aquests esculls i fer possible una veritable Activitat Científica Escolar (ACE). És el que estem intentant cada dia a classe, utilitzant el projecte "Ciències 12-15".
Resum: To combat disaffection with school science and make it attractive to students, educational research shows that it is necessary to avoid collide with some obstacles: to treat it as mere information, to confuse it with specialist training, to ignore the intuitive ideas of common sense, or to try to regulate it with purely scientific criteria. In this paper, we will describe some ways -perhaps innovative- to avoid these pitfalls and to make possible a true School Science Activity (ACE). This is what we are trying to do every day in class, using the "Science 12-15" project.
Resum: Para luchar contra la desafección hacia la ciencia escolar y hacerla atractiva para el alumnado, la investigación educativa muestra que es necesario evitar algunos escollos: el de tratarla como simple información, el de confundirla con la formación de especialistas, el de ignorar ideas intuitivas del sentido común o el de pretender regularla con criterios puramente científicos. En este artículo describiremos algunas vías -quizá innovadoras- para evitar estos escollos y hacer posible una verdadera Actividad Científica Escolar (ACE). Es lo que estamos intentando cada día en la clase utilizando el proyecto "Ciències 12 - 15".
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Modelització ; Experimentació ; Argumentació ; Llenguatge ; Regulació ; Modelization ; Experimentation ; Argumentation ; Laguage ; Regulation ; Modelización ; Experimentación ; Argumentación ; Lenguaje ; Regulación
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n43-izquierdo-calvo-guitart-etal
DOI: 10.5565/rev/ciencies.443


10 p, 525.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-02-03, darrera modificació el 2022-07-30



   Favorit i Compartir