Google Scholar: cites
Infants i adolescents, revolució del consum audiovisual : l'impacte de les plataformes en línia a Espanya
Pérez Alaejos, María de la Peña Mónica (Universidad de Salamanca)
Marcos Ramos, María (Universidad de Salamanca)
Cerezo Prieto, Marta (Universidad de Salamanca)
Hernández Prieto, Marina (Universidad de Salamanca)

Títol variant: Children and adolescents, a revolution in audio-visual consumption : the impact of online platforms in Spain
Títol variant: Niños, niñas y adolescentes, revolución del consumo audiovisual : el impacto de las plataformas en línea en España
Data: 2021
Resum: Uno de cada tres hogares españoles utiliza Internet para ver contenidos audiovisuales en línea, con lo que se modifican sustancialmente las formas de consumo tradicionales. El objetivo de esta investigación es identificar las prácticas de uso en las plataformas y aplicaciones Over the Top, o plataformas OTT (aplicaciones que ofrecen contenido de vídeo a través de Internet en lugar de televisión por cable o satélite), por parte de niños, niñas y jóvenes en España y analizar la evolución y las tendencias de recepción a partir de un estudio descriptivo con 648 sujetos de 3 a 18 años. Para ello se ha utilizado la herramienta metodológica Qualtrics, con la que se han desarrollado dos cuestionarios diferentes, uno para los padres de niños y niñas de 3 a 12 años y otro para adolescentes de 13 a 18 años. Tras el análisis de las respuestas obtenidas se constata el aumento del consumo audiovisual global en las franjas de edad estudiadas, especialmente en los adolescentes, así como la multiplicidad de dispositivos a través de los cuales se establece la experiencia con los contenidos. Además, se incrementa la interactividad, especialmente en la franja de edad más avanzada, y se evidencia el potencial del consumo de productos transmedia relacionado con el visionado audiovisual en dichas plataformas, especialmente en los grupos de edades más bajas.
Resum: Una de cada tres llars espanyoles utilitza Internet per veure continguts audiovisuals en línia, amb la qual cosa es modifiquen substancialment les formes de consum tradicionals. L'objectiu d'aquesta investigació és identificar les pràctiques d'ús en les plataformes i aplicacions Over the Top, o plataformes OTT (aplicacions que ofereixen contingut de vídeo a través d'Internet en lloc de televisió per cable o satèl·lit), per part d'infants i joves a Espanya i analitzar l'evolució i les tendències de recepció a partir d'un estudi descriptiu amb 648 subjectes de 3 a 18 anys. Per portar-ho a terme, s'ha fet servir l'eina metodològica Qualtrics, mitjançant la qual s'han desenvolupat dos qüestionaris diferents, un per als pares de nens i nenes de 3 a 12 anys, i un altre per a adolescents de 13 a 18 anys. Feta l'anàlisi de les respostes obtingudes, es constata l'augment del consum audiovisual global en les franges d'edat estudiades, especialment en els adolescents, així com la multiplicitat de dispositius a través dels quals s'estableix l'experiència amb els continguts. A més a més, s'incrementa la interactivitat, especialment en la franja d'edat més avançada, i s'evidencia el potencial del consum de productes transmèdia relacionat amb el visionament audiovisual en les citades plataformes, especialment en els grups d'edat més baixos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Adolescentes ; Consumo audiovisual ; Plataformas OTT ; Niños ; Infants ; Adolescents ; Consum audiovisual ; Plataformes OTT ; Children ; Teenagers ; Audio-visual consumption ; OTT platforms
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 155-172 (Articles) , ISSN 2340-5236

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/v65-perez-et-al
DOI: 10.5565/rev/analisi.3292
DOI: 10.5565/rev/analisi.202165


18 p, 395.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-06-04, darrera modificació el 2024-04-25



   Favorit i Compartir