Key competences for lifelong learning through the "Animal Crossing : New Horizons" Video Game
Villarejo Carballido, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Data: |
2022 |
Descripció: |
12 pàg. |
Resum: |
The growth and impact of video games in education at an international level is a reality. Research shows that gamers can increase their knowledge, skills, and behavioural flexibility. However, there has been no in-depth research into the relationship between current video games and the key competences for lifelong learning set out by the European Commission. This research focuses on learning acquisition through playing the popular game "Animal Crossing: New Horizons". The Communicative Methodology has been used in this research through, on the one hand, use of the Social Impact in Social Media (SISM) method involving the analysis of 1000 comments posted on the social network Twitter and, on the other hand, through communicative inter, sanviews with five gamers and a family member of a user. The results show that the Animal Crossing video game promotes learning achievements regarding literacy, multilingualism, mathematical skills, digital competence, social skills, citizenship, entrepreneurship, and cultural awareness. |
Nota: |
This work was supported by the Ministry of Universities of the Government of Spain and the European Union-NextGeneration EU. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Anglès |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Animal Crossing ;
Competences ;
Learning ;
Social media ;
Video game |
Publicat a: |
Future internet, Vol. 14 Núm. 11 (2022) , 329, ISSN 1999-5903 |
DOI: 10.3390/fi14110329
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
Gabinet de Comunicació i EducacióArticles >
Articles de recercaArticles >
Articles publicats
Registre creat el 2023-05-12, darrera modificació el 2023-05-31