Web of Science: 1 citas, Scopus: 1 citas, Google Scholar: citas
Key competences for lifelong learning through the "Animal Crossing : New Horizons" Video Game
Villarejo Carballido, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Pulido, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Fecha: 2022
Descripción: 12 pàg.
Resumen: The growth and impact of video games in education at an international level is a reality. Research shows that gamers can increase their knowledge, skills, and behavioural flexibility. However, there has been no in-depth research into the relationship between current video games and the key competences for lifelong learning set out by the European Commission. This research focuses on learning acquisition through playing the popular game "Animal Crossing: New Horizons". The Communicative Methodology has been used in this research through, on the one hand, use of the Social Impact in Social Media (SISM) method involving the analysis of 1000 comments posted on the social network Twitter and, on the other hand, through communicative inter, sanviews with five gamers and a family member of a user. The results show that the Animal Crossing video game promotes learning achievements regarding literacy, multilingualism, mathematical skills, digital competence, social skills, citizenship, entrepreneurship, and cultural awareness.
Nota: This work was supported by the Ministry of Universities of the Government of Spain and the European Union-NextGeneration EU.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Animal Crossing ; Competences ; Learning ; Social media ; Video game
Publicado en: Future internet, Vol. 14 Núm. 11 (2022) , 329, ISSN 1999-5903

DOI: 10.3390/fi14110329


12 p, 950.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Gabinete de Comunicación y Educación
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-05-12, última modificación el 2023-05-31



   Favorit i Compartir