Les Dones en els Videojocs : Videojocs Feministes pel Canvi Social
Vollmer, Laura
Molina Alfonso, Neus, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Data: 2022
Descripció: 26 pag.
Resum: Aquest TFG respon a la problemàtica de la masculinització dels videojocs, i les violències de gènere digitals que allà s'hi perpetuen. L'objectiu principal és demostrar (i reivindicar) com el videojoc pot esdevenir una eina pedagògica feminista que condueixi al canvi social. La justificació teòrica parteix de considerar el videojoc com a eina educativa a partir del seu diàleg amb les pedagogies crítiques, i la part pràctica consisteix en un artefacte cultural en forma de "guia gamer", que recomana jocs amb importància pedagògica i perspectiva de gènere, i cobreix el buit de referents femenins empoderats que els hi manquen als infants.
Nota: Premi UAB de l'Observatori per a la Igualtat als millors Treballs de Fi de Grau amb perspectiva de gènere. 7a Edició, curs 2021-2022
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Estudis Socioculturals de Gènere [2503878]
Pla d'estudis: Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
Document: Treball final de grau
Matèria: Feminisme ; Videojocs ; Bretxa digital ; Pedagogia feminista ; Pedagogia crítica ; Canvi social ; Interseccionalitat



Treball Final de Grau
27 p, 770.9 KB

Guia Gamer
22 p, 5.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Filosofia i Lletres. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2023-06-06, darrera modificació el 2023-06-11



   Favorit i Compartir