Google Scholar: cites,
Mapes de progressió per educar a favor d'una nova cultura de l'aigua
Castelltort i Valls, Alba (Institut ca n'Oriac)
Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Títol variant: Progression maps to educate in favor of a new water culture
Títol variant: Mapas de progresión para educar para una nueva cultura del agua
Data: 2023
Resum: L'emergència climàtica ja té uns efectes importants sobre els recursos hídrics del nostre territori fet que es fa urgent i necessari educar a favor d'una nova cultura ambiental de l'aigua. L'article presenta tres mapes de progressió que poden ajudar a professorat i educadors/es ambientals a organitzar situacions d'ensenyament-aprenentatge que promouen un aprenentatge més profund. Els mapes, que s'han elaborat a partir d'una recerca educativa, s'organitzen a partir de preguntes ordenades segons el nivell de complexitat i identifiquen les idees-claus que permeten donar resposta a cada pregunta així com expressions que el professorat pot utilitzar per fer-les més comprensibles. També, s'hi destaquen els continguts més complexes o que afavoreixen la visibilització dels vincles entre l'aigua i l'energia.
Resum: The climate emergency is already having significant effects on the water resources of our territory, which makes it urgent and necessary to educate in favor of a new environmental water culture. The article presents three progression maps that can help teachers and environmental educators organize teaching-learning situations that promote deeper learning. The maps, which have been built from educational research, are organized based on questions ordered according to the level of complexity and identify the key ideas that allow each question to be answered as well as expressions that teachers can use to make them more understandable. Also, the most complex contents or those that promote the visibility of the links between water and energy are highlighted.
Resum: La emergencia climática ya tiene unos efectos importantes sobre los recursos hídricos de nuestro territorio, hecho que se hace urgente y necesario educar a favor de una nueva cultura ambiental del agua. El artículo presenta tres mapas de progresión que pueden ayudar a profesorado y educadores/as ambientales a organizar situaciones de enseñanza-aprendizaje que promueven un aprendizaje más profundo. Los mapas, que se han elaborado a partir de una investigación educativa, se organizan a partir de preguntas ordenadas según el nivel de complejidad e identifican las ideas claves que permiten dar respuesta a cada pregunta así como expresiones que el profesorado puede utilizar para hacerlas más comprensibles. También se destacan los contenidos más complejos o que favorecen la visibilización de los vínculos entre el agua y la energía.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Mapes de progressió ; Aigua ; Cicle natural ; Cicle urbà ; Educació ambiental ; Mapas de progresión ; Agua ; Ciclo natural ; Ciclo urbano ; Educación ambiental ; Learning pregression ; Water ; Natural water cycle ; Urban water cycle ; Enviromental educaction
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 32-45 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències) , ISSN 1699-6712

Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n46-castelltort-sanmarti
DOI: 10.5565/rev/ciencies.487


14 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-07-04, darrera modificació el 2023-12-14



   Favorit i Compartir