Teoria i Estructura de la Publicitat [103137]
Vinyals Mirabent, Sara
Galvany Sánchez, Carla
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Títol variant: Advertising Theory and Structure
Títol variant: Teoría y Estructura de la Publicidad
Data: 2023-24
Resum: La publicitat és una peça clau del desenvolupament econòmic i també de la construcció social de la societat postmoderna occidental. Estem davant d'un sector que evoluciona a una velocitat estrepitosa i que, avui en dia, afronta grans reptes com la fragmentació de les audiències, cada cop més selectives, o la pèrdua del control dels missatges. L'assignatura de Teoria i Estructura de la Publicitat és una assignatura introductòria al món de la publicitat que té com a objectiu principal assentar les bases per entendre aquest tipus de comunicació. Més concretament, els objectius específics de l'assignatura són: Contextualitzar la publicitat en el marc d'un escenari comunicatiu complex on interactuen diversos tipus de missatges. Donar d'una visió global del procés publicitari i entendre el rol de cadascuna de les fases com a part d'aquest engranatge publicitari. Proporcionar els fonaments teòrics que permeten entendre els mecanismes subjacents de la comunicació publicitaria (persuasió) independentment del format. Donar eines per valorar des d'una perspectiva crítica i també ètica les campanyes publicitàries actuals.
Resum: Advertising is a key piece in the economic development and the social construction of western postmodern societies. It is a fast and constantly evolving industry, now facing great challenges such as the fragmentation of their audiences, every day more demanding, and the loss of control over their messages. The course Theory and Structure of Advertising is an introductory course to the advertising world that aims to set the grounds to understand this type of communication. More specifically, it aims to: Place advertising within a highly complex context where different communication types interact. Provide a global view of the advertising process and understand the role of each phase as a part of the complex industry setting. Provide the basic theoretical knowledge that allows understanding the advertising mechanisms (persuasion) independently of the format. Equip students with tools and knowledge to judge contemporary advertising campaigns from a critical and ethical standpoint.
Resum: La publicidad es una pieza clave en el desarrollo económico y también en la construcción social de la sociedad postmoderna occidental. Estamos frente a un sector que evoluciona a una velocidad vertiginosa y que, hoy en día, se enfrenta a grandes retos como la fragmentación de las audiencias, cada vez más selectivas, o la pérdida de control sobre los mensajes. La asignatura Teoría y Estructura de la Publicidad es una asignatura introductoria al mundo de la publicidad que tiene como objetivo principal sentar las bases para entender este tipo de comunicación. Contextualizar la publicidad en el sí de un escenario comunicativo complejo donde interactúan distintos tipos de mensajes. Dar una visión global del proceso publicitario y entender el rol de cada una de las fases como parte de este engranaje publicitario. Proporcionar los fundamentos teóricos que pemiten entender los mecanismos subyacentes de la comunicación publicitaria (persuasión) independientemente de su formato. Dar herramientas para valorar de forma crítica y también ética las campañas publicitarias actuales.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Publicitat i Relacions Públiques [2501935]
Pla d'estudis: Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.5 KB

Anglès
5 p, 107.8 KB

Castellà
6 p, 110.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2023-07-07, darrera modificació el 2023-09-16



   Favorit i Compartir