INDUCTEACHING: Proposta d'inducció docent lligada a formació inicial i primer any docent de mestres de primària
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Publicació: |
Bellaterra EDO-SERVEIS - Universitat Autònoma de Barcelona 2023 |
Descripció: |
88 pag. |
Resum: |
El Projecte INDUCTEACHING ‒El trànsit cap a la professió docent: validació d'una proposta de model d'inducció docent lligada a la formació inicial i primer any docent de mestres/as de primària‒ (https://sites. google. com/view/inducteaching/inici) es proposa com una iniciativa que contribueix a l'aportació d'evidències per aquest canvi estratègic i de millora de la formació inicial de docents, concretament d'Educació Primària, focalitzant-se en el trànsit cap a la professió docent (des del darrer any de formació inicial i amb continuïtat durant el primer any d'exercici professional docent), mitjançant la creació d'una xarxa col·laborativa (presencial i virtual) entre centres educatius i universitats que treballin en el disseny, implementació, seguiment, avaluació i validació de processos d'inducció a la professió. |
Resum: |
Aquesta aportació és una síntesi del Projecte i de les seves aportacions més significatives, tractant de donar una visió general de tot allò realitzat i aconseguit, alhora que informar sobre els mecanismes que permeten accedir al coneixement acumulat. No només es tracta de difondre el Projecte i els seus productes, sinó també d'animar i donar eines, materials i recursos als centres i els agents educatius, amb la finalitat última de contribuir al desenvolupament i millora dels processos i mecanismes de trànsit cap a la professió docent a primària, al temps que contribuir a la identitat i desenvolupament professional de mestres (en formació i novells). |
Resum: |
El document s'ha de mirar així, com una aproximació general a les millores que es poden fer en les accions estratègiques per acompanyar en el trànsit cap a la professió docent, la construcció de la identitat com a docent i el desenvolupament professional dels i de les mestres, aconsellant aprofundir-hi en els aspectes que interessin a partir de la documentació generada i referenciada al mateix text. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Llibre ; Versió publicada |
Matèria: |
Inducció ;
Formació mestres ;
Educació ;
Iniciació docència ;
CRiEDO ;
INDUCTEACHING |
ISBN: |
978-84-09-52054-1 |
El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca >
Documents dels grups de recerca de la UAB >
Centres i grups de recerca (producció científica) >
Ciències socials i jurídiques >
CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)Llibres i col·leccions >
Llibres
Registre creat el 2023-07-20, darrera modificació el 2023-08-01