Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers
Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: El gran repte : Integrar la competència docent digital en la formació inicial del professorat
Títol variant: El gran desafío : integrar las competencias digitales docentes en la formación de los futuros profesores
Títol variant: Le grand défi : Intégrer les compétences pédagogiques numériques dans la formation des futurs enseignants
Data: 2023
Resum: Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. The aim of this study is to explore the perceptions of a group of pre-service teachers from a Catalan university on whether their training program and internship enabled them to develop their digital teaching competence. While developing this study, we deployed various qualitative and quantitative instruments of data collection and analysis. Results reveal there are weaknesses in their current training practices but also suggest that a process of change is taking place.
Resum: Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. El nostre estudi té com a objectiu explorar les percepcions d'un grup de mestres en formació pel que fa a si els seus estudis de grau, els han permès desenvolupar la seva competència digital docent. Amb aquest fi hem utilitzat instruments qualitatius i quantitatius de recollida i anàlisi de dades. Els resultats mostren que hi ha debilitats en la formació dels futurs professors, però també que s'està duent a terme un procés d'innovació i canvi.
Resum: Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. Nuestro estudio tiene como objetivo explorar las percepciones de un grupo de docentes en formación con respecto a si sus estudios de grado, les han permitido desarrollar su competencia digital docente; para ello, se utilizaron varios instrumentos cualitativos y cuantitativos de recogida y análisis de datos. Los datos muestran debilidades en su proceso de formación, pero también sugieren un incipiente proceso de innovación y cambio.
Resum: Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. Le but de cette étude est d'explorer les perceptions d'un groupe d'étudiants-enseignants d'une université catalane en ce qui concerne leur programme de formation et leur stage et puis analyser si ces formations leur ont permis de développer leur compétence pédagogique numérique. Lors de l'élaboration de cette étude, nous avons déployé plusieurs instruments qualitatifs et quantitatifs de collecte et d'analyse de données. Les résultats révèlent des faiblesses dans leurs pratiques de formation actuelles, mais suggèrent également qu'un processus de changement est en cours.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Digital skills ; Competence areas ; Teacher training programs ; School internship ; Competències digitals ; Programes de formació de mestres ; Pràctiques ; Percepcions ; Competencias digitales ; Áreas de competencia ; Programas de formación de docentes ; Prácticas ; Compétences numériques ; Domaines de compétences ; Programmes de formation des enseignants ; Stages scolaires ; Perceptions
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v16-n3-llanes
DOI: 10.5565/rev/jtl3.1121


18 p, 606.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2023-10-26, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir