Bellaterra journal of teaching and learning language and literature

Bellaterra journal of teaching and learning language and literature 7 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
18 p, 606.9 KB The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers / Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...]
Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...]
Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...]
Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)  
2.
19 p, 928.0 KB Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges / Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...]
Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...]
Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...]
Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)  
3.
21 p, 1.4 MB Thematic analysis of technological contents in Translation and Interpreting degrees in Spain / Sánchez-Castany, Roser (Universitat Jaume I)
This paper describes a case of the practical application of thematic analysis to organise and interpret qualitative data on the presence of technological contents in the field of translator training in Spain. [...]
Aquest article descriu un cas d'aplicació pràctica de l'anàlisi temàtica de les dades per organitzar i interpretar dades qualitatives sobre la presència de continguts tecnològics en la formació de traductors a España. [...]
Este artículo describe un caso de aplicación práctica del análisis temático de los datos como medio para organizar e interpretar datos cualitativos sobre la presencia de contenidos tecnológicos en la formación de traductores y traductoras en España. [...]
Cet article décrit un cas d'application pratique de l'analyse thématique des données en tant que moyen d'organisation d'interprétation des données qualitatives concernant la présence de contenus technologiques au sein de la formation des traductrices et des traducteurs en Espagne. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1139
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1139 (Articles)  
4.
5 p, 150.7 KB Book Review : Online teaching and learning in higher education during COVID-19. International perspectives and experiences. By Roy Y. Chan, Krishna Bista, and Ryan M. Allen / Iglesias Rama, Eugenia (Universidad Complutense de Madrid)
Obra ressenyada: Roy Y. CHAN, Krishna BISTA, Ryan M. ALLEN, Online teaching and learning in higher education during COVID-19. International perspectives and experiences. Routledge, 2022. ISBN 9780367647179.
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1141
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1141 (Book Reviews)  
5.
25 p, 1.1 MB Writing on steroids? : Accuracy of automatic corrective feedback in L2 competence development / Martínez-Carrasco, Robert (Universitat Jaume I) ; Chabert, Alicia (Universitat Jaume I)
The article examines the use of written corrective feedback by online grammar checkers as a tool for L2 competence development. While feedback on students' writing is considered an instrumental part in their learning process, providing comprehensive feedback may not always be possible. [...]
L'article aprofundeix en la retroalimentació correctiva automàtica com a eina per al desenvolupament de la L2. Si bé la retroalimentació de la producció escrita es considera instrumental per a l'aprenentatge de la llengua estrangera, proporcionar-la pot no ser sempre possible, de manera que els correctors, en promoure l'aprenentatge autodirigit, poden convertir-se en una eina útil que apuntale l'aprenentatge de l'alumnat. [...]
El artículo profundiza en la retroalimentación correctiva automática como herramienta para el desarrollo de la L2. Si bien la retroalimentación de la producción escrita se considera instrumental en el aprendizaje de una lengua extranjera, proporcionar retroalimentación exhaustiva puede no ser siempre posible, de ahí que los correctores puedan convertirse, al promover el aprendizaje autodirigido, en una herramienta útil que apuntale el aprendizaje del alumnado. [...]
L'article examine le feedback correctif automatique en tant qu'outil de développement d'une langue étrangère. Bien que le feedback correctif sur la production écrite soit considéré comme un élément essentiel de l'apprentissage des langues étrangères, il n'est pas toujours possible de fournir un feedback correctif complet. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1142
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1142 (Articles)  
6.
9 p, 158.5 KB Perspectives docents i investigadores sobre l'ensenyament de llengües estrangeres : Entrevista amb la Dra. Begoña Bellés-Fortuño / Bellés-Calvera, Lucía (Universitat de València) ; Martínez-Hernández, Ana-Isabel (Universitat Jaume I)
Begoña Bellés-Fortuño és professora titular del Departament d'Estudis Anglesos de la Universitat Jaume I (UJI). Actualment, és directora de l'Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades (IULMA) de la Universitat Jaume I. [...]
Begoña Bellés-Fortuño is a senior lecturer in the Department of English Studies at Universitat Jaume I (UJI). She is currently the Director of the Interuniversity Institute of Modern Applied Languages (IULMA) at Universitat Jaume I. [...]
Begoña Bellés-Fortuño es profesora titular del Departamento de Estudios Ingleses de la Universidad Jaume I (UJI). Actualmente, es directora del Instituto Interuniversitario de Lenguas Modernas Aplicadas (IULMA) de la Universitat Jaume I. [...]
Begoña Bellés-Fortuño est professeur titulaire au Département d'études anglaises de l'Université Jaume I (UJI). Actuellement, elle est directrice de l'Institut interuniversitaire de langues modernes appliquées (IULMA) de l'Université Jaume I. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1145
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1145 (Interviews)  
7.
7 p, 183.8 KB Editors' Note : Reconceptualising ICTs in foreign language teaching and learning / Bellés-Calvera, Lucía (Universitat de València) ; Martínez-Hernández, Ana-Isabel (Universitat Jaume I)
This special issue intends to highlight the relevant role of ICTs in language education. In that regard, this monograph brings together contributions that take a closer look at the use of technology in the foreign language classroom in the higher education context. [...]
Aquest número especial pretén destacar la rellevància de les TIC a l'ensenyament de llengües. En aquest sentit, aquest volum monogràfic reuneix contribucions que aprofundeixen l'ús de la tecnologia a l'aula de llengua estrangera en el context de l'educació superior. [...]
Este número especial pretende destacar la relevancia de las TIC en la enseñanza de idiomas. En ese sentido, este volumen monográfico reúne contribuciones que profundizan en el uso de la tecnología en el aula de lengua extranjera en el contexto de la educación superior. [...]
Ce numéro spécial vise à mettre en évidence la pertinence des TIC dans l'enseignement des langues. En ce sens, ce volume monographique rassemble des contributions qui approfondissent l'utilisation de la technologie dans la classe de langues étrangères dans le contexte de l'enseignement supérieur. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1290
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1290 (Editors' Note)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.