Google Scholar: cites
Reseña de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research"
Ciordia Morandeira, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Targarona Rifà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)

Títol variant: Review of "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research"
Títol variant: Revisão de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research"
Títol variant: Ressenya de "Qualitative Literacy : a guide to evaluating ethnographic and interview research"
Data: 2023
Resum: "Qualitative Literacy" ["Alfabetización cualitativa"] de Mario Luis Small y Jessica McCrory Calarco propone una novedosa y sugerente guía para la evaluación de la calidad de la investigación cualitativa basada en observaciones etnográficas y entrevistas en profundidad. Evitando la manida transposición de criterios de evaluación propios de otras metodologías, los autores proponen cinco indicadores de calidad de la investigación basada en trabajo de campo cualitativo: empatía cognitiva, heterogeneidad, palpabilidad, seguimiento y autoconciencia. Cada uno de estos criterios, desarrollados convincentemente a través de iluminadores ejemplos de trabajos de investigación anteriores, no sólo resultan relevantes para principiantes, sino también para incentivar la reflexión metodológica entre los ya alfabetizados.
Resum: "Qualitative Literacy" de Mario Luis Small i Jessica McCrory Calarco proposa una nova i suggeridora guia per a l'avaluació de la qualitat de la investigació qualitativa basada en observacions etnogràfiques i entrevistes en profunditat. Evitant la transposició de criteris d'avaluació propis d'altres metodologies, els autors proposen cinc indicadors de qualitat de la recerca basada en treball de camp qualitatiu: empatia cognitiva, heterogeneïtat, palpabilitat, seguiment i autoconsciència. Cadascun d'aquests criteris, desenvolupats convincentment a través d'exemples il·luminadors de treballs de recerca anteriors, no només resulten rellevants per a principiants, sinó també per incentivar la reflexió metodològica entre els ja alfabetitzats.
Resum: "Qualitative Literacy" by Mario Luis Small and Jessica McCrory Calarco offers a novel and compelling guide for assessing the quality of qualitative research based on ethnographic observations and in-depth interviews. Avoiding the hackneyed transposition of evaluation criteria from other methodologies, the authors propose five indicators of research quality in qualitative fieldwork: cognitive empathy, heterogeneity, palpability, follow-up, and self-awareness. Each of these criteria, convincingly developed through illuminating examples from previous research, is not only relevant for beginners but also encourages methodological reflection among those already literate in the field.
Resum: "Qualitative Literacy" de Mario Luis Small e Jessica McCrory Calarco propõe um guia novo e sugestivo para avaliar a qualidade da pesquisa qualitativa com base em observações etnográficas e entrevistas em profundidade. Evitando a transposição banal de critérios de avaliação típicos de outras metodologias, os autores propõem cinco indicadores de qualidade para pesquisas baseadas em trabalho de campo qualitativo: empatia cognitiva, heterogeneidade, palpabilidade, monitoramento e autoconsciência. Cada um destes critérios, desenvolvidos de forma convincente através de exemplos esclarecedores de trabalhos de investigação anteriores, não é apenas relevante para iniciantes, mas também para encorajar a reflexão metodológica entre os já alfabetizados.
Resum: Obra Ressenyada: M. L. SMALL; J. M. CALARCO, Qualitative Literacy: A Guide to Evaluating Ethnographic and Interview Research. Berkeley: University of California Press, 2022. ISBN: 9780520390669.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Ressenya ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Metodología ; Técnicas cualitativas de investigación ; Trabajo de campo ; Etnografía ; Entrevista en profundidad ; Observación participante ; Metodologia ; Técnicas de investigação qualitativa ; Trabalho de campo ; Etnografia ; Observação do participante ; Entrevista em profundidade ; Methodology ; Qualitative research techniques ; Fieldwork ; Ethnography ; Participant observation ; In-depth interview ; Tècniques qualitatives d'investigació ; Treball de camp ; Entrevistes en profunditat ; Observació participant
Publicat a: Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 240-250 (Reseñas) , ISSN 1885-8996

Adreça original: https://revistes.uab.cat/periferia/article/view/v28-n2-ciorda-targarona
DOI: 10.5565/rev/periferia.929


11 p, 242.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Perifèria
Articles > Articles de recerca
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2023-12-31, darrera modificació el 2024-02-13



   Favorit i Compartir