Estado, televisión y familia
Vilches, Lorenzo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Títol variant: State, Television and Family
Data: 1981
Resum: The aim of this paper is to outline a pragmatic and semiotic approach to the phenomenon of television. It intends to extend its scope beyond the purely descriptive boundaries of semiotics by reflecting on the political, sociological and psychological contexts from within Information Theory itself. In this sense there is a confrontation benveen the "universal" functions which the traditional publicist attributes to television, and the mediating function benveen the State (Referend) and the farnily as the receptor unit. Thus, if the State is represented on television as the unification of divergent social interests, then the farnily guarantees that unity in the face of the disintegrating drive of pleasure by converting it, by means of "leisure time" into a pure viewing enjoyment.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 3 (1981) p. 72-81, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/40988


10 p, 276.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-02-03, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir