Estado, televisión y familia
Vilches, Lorenzo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)

Título variante: State, Television and Family
Fecha: 1981
Resumen: The aim of this paper is to outline a pragmatic and semiotic approach to the phenomenon of television. It intends to extend its scope beyond the purely descriptive boundaries of semiotics by reflecting on the political, sociological and psychological contexts from within Information Theory itself. In this sense there is a confrontation benveen the "universal" functions which the traditional publicist attributes to television, and the mediating function benveen the State (Referend) and the farnily as the receptor unit. Thus, if the State is represented on television as the unification of divergent social interests, then the farnily guarantees that unity in the face of the disintegrating drive of pleasure by converting it, by means of "leisure time" into a pure viewing enjoyment.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 3 (1981) p. 72-81, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/40988


10 p, 276.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Anàlisi
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2009-02-03, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir