L'Argumentació en l'aprenentatge del coneixement social
Canals i Cabau, Roser
Benejam, Pilar, 1937-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Imprint: |
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006 |
Abstract: |
El treball d'investigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a l'etapa secundària obligatòria durant divuit anys. Recull, bàsicament, l'experiència i la recerca dels darrers cursos escolars. El punt de partida d'aquesta recerca tracta de comprovar si, a través de la pràctica de l'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social, els estudiants de secundària elaboren un pensament més qualitatiu. Aquesta hipòtesi es recolza en dos models teòrics: d'una banda, en la definició de coneixement social i en la caracterització d'un model didàctic per a l'ensenyament de les ciències socials; i, d'una altra banda, en el disseny de la metodologia i els materials didàctics i la seva experimentació per a: - Analitzar i caracteritzar el pensament social que elaboren els estudiants a través de l'argumentació. - Fer propostes de millora per a l'adquisició d'un pensament social més qualitatiu a les escoles. |
Note: |
Consultable des del TDX |
Note: |
Títol obtingut de la portada digitalitzada |
Note: |
Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2006 |
Note: |
Bibliografia |
Rights: |
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs. |
Language: |
Català |
Document: |
Tesi doctoral |
Subject: |
Ciències socials ;
Ensenyament |
ISBN: |
8468991686 |
Adreça alternativa:: https://hdl.handle.net/10803/4669
496 p, 3.2 MB
|
247 p, 8.0 MB
|
The record appears in these collections:
Research literature >
Doctoral theses
Record created 2009-05-07, last modified 2022-09-28