1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
9 p, 115.8 KB |
Pilar Benejam. Primero el profesorado
/
Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Entrevista realizada a Pilar Benejam, directora del ICE de la Universidad Autónoma de Barcelona. Se abordan diversos aspectos de su vida personal y laboral. Opina entre otros temas respecto a la evolución del sistema educativo, las orientaciones curriculares en la Reforma en el área de Ciencias Sociales y los planes de formación del profesorado.
1994
Cuadernos de pedagogía, Num. 228 (1994) , p. 84-89
|
|
5.
|
15 p, 185.0 KB |
Enric Lluch, el mestre
/
Benejam, Pilar 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article revisa les aportacions del geògraf Enric Lluch i Martín (Barcelona, 1928-2012) a la renovació pedagògica de Catalunya, tot parant un esment especial a la pròpia formació de l'autor, a la seva dedicació primerenca a l'educació dels infants, a la contribució cabdal que va fer a la configuració del moviment de renovació pedagògica i a la formació dels mestres, així com a la seva llarga dedicació a la docència universitària en el camp de la geografia. [...] El artículo revisa las aportaciones del geógrafo Enric Lluch i Martín (Barcelona, 1928- 2012) a la renovación pedagógica de Cataluña, prestando especial atención a la propia formación del autor, a su temprana dedicación a la educación primaria, a su contribución sustancial a la configuración del movimiento de renovación pedagógica y a la formación de los maestros, así como a su larga dedicación a la docencia universitaria en el campo de la geografía. [...] L'article passe en revue la contribution du géographe Enric Lluch i Martín (Barcelone, 1928-2012) à la rénovation pédagogique en Catalogne, en portant une attention particulière à l'éducation de l'auteur, à son engagement précoce dans l'enseignement primaire,à son importante contribution à la configuration du mouvement de réforme et de formation des enseignants de l'éducation, ainsi que'à son engagement de longue date dans l'enseignement universitaire dans le domaine de la géographie. [...] The article reviews the contributions of geographer Enric Lluch i Martín (Barcelona, 1928- 2012) to educational reform in Catalonia, paying special attention to the author's own training, his early dedication to the education of children, his substantial contribution to shaping the movement for educational reform and teacher training, as well as his long dedication to university teaching in Geography. [...]
2014 - 10.5565/rev/dag.197
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 60, Núm. 2 (Juny-Setembre 2014) , p. 219-233
|
|
6.
|
11 p, 368.7 KB |
Les aportacions de les diverses escoles geogràfiques a la didàctica de la geografia
/
Benejam, Pilar 1937-
L'existence de différentes écoles géographiques et didactiques impose a l'enseignant un choix difficile. L'auteur veut démontrer que les différentes écoles ont fait des contributions valables qu'il faut incorporer dans la didactique, et elle plaide en faveur d'une base pluraliste et ouverte. [...] Teachers have to make a difficult choice due to the existence of various schools of geographical thought and a variety of teaching methods. The author aims to demonstrate that each school has made a valuable contribution which should be incorporated in teaching, and makes a plea for a pluralist and open-minded base. [...] A Didactica de la Geografia estudiem, de manera teòrica i practica, els problemes de l'ensenyament i de l'aprenentatge de la geografia a EGB i a BUP. Per fer aquesta feina s'han d'analitzar el currículum escolar, els objectius de l'aprenentatge, els continguts, la metodologia a aplicar, les tècniques a utilitzar i els criteris d'avaluació, i fer-ho tot de tal manera que la teoria surti de l'acció i hi reverteixi, perquè no creiem en la possibilitat d'una preparació didàctica que no ajusti la teoria i la practica. [...]
1987
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 11 (1987) p. 83-95
|
|
7.
|
18 p, 599.3 KB |
La didàctica de la geografia des de la perspectiva constructivista
/
Benejam, Pilar 1937-
La didactique de la géographie a un aspect théorique et un aspect pratique. Au niveau théorique la didactique a souvent hésité entre les approches humanistes et les formulations behavioristes. Dans la pratique, les deux écoles ont donné des réponses précieuses, mais partielles, aux problemes de l'enseignement et de l'apprentissage de telle façon que beaucoup d'écoles ont adopté des attitudes pluralistes et flexibles qui présentaient des contradictions théoriques évidentes. [...] The didactics of geography has both a theoretical and a practical side. At a theoretical level, didactics have doubted between humanist and conductist approaches, although at a practical level both schools have given valuable, but partial, solutions for the problems of teaching and learning. [...] La didactica de la geografia tiene una vertiente teórica y una vertiente practica. A nivel teórico la didactica ha dudado entre las propuestas hurnanistas y las formulaciones conductistas, pero a nivel practico ambas escuelas han aportado respuestas válidas, aunque parciales, a los problemas de la enseñanza y del aprendizaje, de manera que muchas escuelas adoptaron posturas pluralistas y flexibles que presentaron contradicciones teóricas evidentes. [...] La didactica de la geografia té un vessant teòric i un vessant practic. A nivell teòric la didàctica ha dubtat entre les propostes humanistes i les formulacions conductistes, pero a nivell practic les dues escoles han aportat respostes valuoses, encara que parcials, als problemes de l'ensenyament i de l'aprenentatge, de manera que moltes escoles adoptaven postures pluralistes i flexibles que presentaven contradiccions teòriques evidents. [...]
1992
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 21 (1992) p. 35-52
|
|