Capítols de llibres

Capítols de llibres 16 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.21 segons. 
1.
3 p, 60.6 KB Presentació / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
A l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) tenim un ferm compromís amb el nostre entorn social i econòmic, i aquest document és una prova evident d'aquest fet. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.7-9  
2.
8 p, 150.2 KB Introducció / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Aquesta onzena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya, que analitza el bienni 2019-2020, ha estat segurament de les més complexes, perquè l'esclat de la pandèmia el març de 2020 va plantejar un escenari inèdit amb una forta afectació en el macrosector cultural-comunicatiu que ha comportat un esforç analític i interpretatiu addicional. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.13-18  
3.
11 p, 175.1 KB Les polítiques de comunicació / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Grup Daniel Jones
Aquest capítol descriu i analitza les principals actuacions polítiques que han afectat el sistema comunicatiu català durant el bienni 2019-2020. S'aborden fonamentalment mesures legislatives, com el procés de transposició de la Directiva de serveis de comunicació audiovisual; actuacions relatives a l'espectre i a la ràdio digital; decisions referents als òrgans de gestió dels mitjans públics i dels reguladors independents; i mesures de foment al sector mediàtic, particularment en el context de la pandèmia.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.21-31  
4.
16 p, 337.5 KB L'entorn tecnològic / Vidal Villoria, Miquel (Blackpool Digital)
El període 2019-2020 ha estat marcat per la irrupció de la pandèmia de la Covid-19, que ha trastocat tots els plans i les previsions. Malgrat tot, gràcies a les infraestructures de telecomunicacions existents, l'afectació en el dia a dia en la feina (especialment en aquelles ocupacions adaptables al teletreball), així com en les comunicacions personals i en el consum de mitjans virtuals ha estat menor que en qualsevol altra crisi de similars característiques en altres moments de la història. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.33-48  
5.
15 p, 195.0 KB La recerca en comunicació / Civil i Serra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Durant el bienni 2019-2020, la recerca en comunicació a Catalunya es veu afectada per la pandèmia de la Covid-19, declarada per l'Organització Mundial de la Salut el març de 2020. En l'àmbit de les polítiques públiques, la Unió Europea dels 27, ja sense el Regne Unit, decideix destinar la major partida extraordinària de la seva història a la reconstrucció de l'Europa post-Covid, i coordinar, de manera molt precisa, la recerca finançada amb pressuposts públics a escala regional, estatal i europea. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.49-63  
6.
26 p, 257.7 KB La premsa / Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
En el bienni 2019-2020 es van confirmar les tendències negatives en la premsa a Catalunya, de forma semblant al que va passar a Espanya i altres països de l'entorn. A l'inici del període les expectatives dels editors estaven posades en el creixement de la publicitat digital i la capacitat de convèncer la ciutadania de la necessitat de pagar per la informació en línia mentre el suport paper seguia la tendència a la baixa. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p. 67-92  
7.
28 p, 248.9 KB La ràdio / Niqui, Cinto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segarra Moreno, Luis (Guía de la radio)
El bienni radiofònic 2019-2020 a Catalunya es caracteritza per una davallada de l'audiència, que se situa en els 3,8 milions d'oients els dies feiners. RAC1 i Catalunya Ràdio segueixen essent les emissores més escoltades entre les generalistes, mentre que Los 40 Principales conserva el lideratge de la ràdio temàtica musical. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p. 93-120  
8.
26 p, 367.6 KB La televisió i les plataformes audiovisuals / Besalú Casademont, Reinald, 1983- (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El bienni 2019-2020 va estar marcat per l'impacte de la pandèmia de la Covid-19 en l'economia dels operadors televisius i també en l'audiència de televisió lineal i de les plataformes audiovisuals. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019-2020, p.121-146  
9.
22 p, 227.2 KB El cinema / Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació) ; Jariod, Daniel (Universitat de Barcelona. Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya)
El sector cinematogràfic català, enmig dels esforços destinats a la reconversió dels seus models de finançament i explotació, s'ha vist immers en el trànsit forçós des de les dinàmiques de transformació i adaptació requerides per la instauració d'un nou entorn productiu i comercial dominat per aquests poderosos i emergents agents que són les plataformes OTT (acrònim d'over the top) o de serveis de lliure transmissió fins a la lluita aferrissada per la supervivència arran de la traumàtica sotragada patida a escala global per la crisi pandèmica. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.147-168  
10.
15 p, 188.5 KB El llibre / Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Les dades disponibles mostren com el confinament conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 va fer augmentar la pràctica de la lectura entre la població espanyola a màxims històrics durant aquest període. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.169-183  
11.
14 p, 277.4 KB La música / Gendrau, Lluís (Grup Enderrock) ; Morén Alegret, Helena (Grup Enderrock) ; Novell, Jordi (Grup Enderrock) ; Martí, Jordi (Grup Enderrock) ; Gea, Èlia ; Soriguera, Elisenda ; Vallbona, Teresa ; Garde Cano, Cristina ; Pujol, Rosa M. ; Civil i Serra, Marta, ed. ; López, Bernat, ed.
A Catalunya, el sector musical protagonitza un bienni 2019-2020 marcat per un contrast inesperat. Després de recompondre's de la crisi financera de 2008, en què es posa en valor la música en viu -i que pal·lia la caiguda del disc físic-, el sector musical experimenta un 2019 a l'alça, amb la millor facturació de la dècada. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.185-198  
12.
10 p, 406.8 KB El videojoc / Contreras, Ruth S.. (Ruth Sofhía) (Universitat de Vic. Departament de Comunicació) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Observatori de Comunicació, Videojocs i Entreteniment
Els videojocs, malgrat ser encara un producte cultural que provoca certes reticències entre alguns sectors de la societat, són una indústria en clara expansió. D'una banda, factura més que la indústria del cinema i la de la música enregistrada juntes; de l'altra, al voltant d'aquest producte cultural s'estan consolidant fenòmens, com els dels e-sports o els dels game players, que generen una sòlida activitat econòmica. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.199-208  
13.
14 p, 187.2 KB Comunicació científica en pandèmia : els reptes i aprenentatges del virus Covid-19 / Cortiñas-Rovira, Sergi (Universitat Pompeu Fabra. Observatori de la Comunicació Científica (OCC-UPF))
Aquest capítol explica els reptes i aprenentatges que la pandèmia de la Covid-19 ha plantejat a la comunicació de la ciència a Catalunya durant el bienni 2019-2020. La pandèmia ha situat la ciència al centre de l'agenda mediàtica, com poques vegades havia passat abans. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.211-224  
14.
17 p, 203.1 KB Desinformació, iniciatives de verificació i alfabetització mediàtica a Catalunya / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
La irrupció de la crisi sanitària global de la Covid-19 ha accentuat les conseqüències nocives de la desinformació en l'àmbit de la salut democràtica, i sobretot en el de la salut en general. En el context català, el conflicte polític vinculat amb el Procés, la pandèmia o les xarxes de desinformació en línia relacionades amb l'extrema dreta són alguns dels temes que fan palesa la necessitat de tenir una opinió pública ben informada. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.225-241  
15.
13 p, 178.5 KB Comunicació corporativa : els vincles amb la ciutadania en un context d'emergència sanitària / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol ofereix una reflexió sobre com la Covid-19 ha afectat la pràctica de la comunicació corporativa, concretament l'àrea de la responsabilitat social. Se'n recullen les tendències globals, que defineixen també les estratègies aplicades a Catalunya. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.243-255  
16.
14 p, 128.8 KB Epíleg : del virus al bit / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Grup de Recerca en Comunicació Asterisc)
Si, tal com han indicat reputats estudiosos, allò que defineix la modernitat és el canvi com a norma, en matèria de comunicació el bienni 2019-2020 es podria qualificar d'hipermodern. En aquest període, el mar de fons de la digitalització, la individualització i la pantallització dels consums culturals i comunicatius s'ha vist encara més agitat pel tsunami de la pandèmia, el qual ha afegit velocitat i profunditat al canvi i sembla haver induït un salt endavant qualitatiu sense marxa enrere en aquest procés de transformació. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.257-270  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.