Resultats globals: 7 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 1 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
6 p, 152.3 KB Book Review / Deal, Mandy (Universitat Internacional de Catalunya)
Obra ressenyada: Jack SIDNELL ; Tanya STIVERS (ed. ), The Handbook of Conversation Analysis. Wiley-Blackwell, 2012.
The Handbook of Conversation Analysis is part of the Blackwell Handbooks in Linguistics series. The stated aim of this 844-page volume is to provide a comprehensive resource about conversation analysis (CA) by consolidating in-depth reviews of current theory, practice and research in this area.
The Handbook of Conversation Analysis es parte del serie de Blackwell Handbooks in Linguistics. El objetivo declarado de este volumen de 844 páginas es proporcionar un recurso completo sobre el análisis de la conversación (CA) mediante un análisis a fondo de la teoría, la práctica y la investigación actual en esta área.
The Handbook of Conversation Analysis és part del sèrie de Blackwell Handbooks in Linguistics. L'objectiu declarat d'aquest volum de 844 pàgines és proporcionar un recurs complet sobre l'anàlisi de la conversa (CA) mitjançant una anàlisi a fons de la teoria, la pràctica i la investigació actual en aquesta àrea.

2014 - 10.5565/rev/jtl3.591
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7 Núm. 3 (August-September 2014) , p. 65-70 (Book Reviews)  

Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
4 p, 19.1 KB The role of english language instruction in health sciences at the Universitat Internacional de Catalunya / Deal, Mandy (Universitat Internacional de Catalunya) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 190-193  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
18 p, 811.4 KB Making Colin the poet real English language learning as embodied action,: aesthetics and emotion / Moore de Luca, Emilee ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy
This chapter analyses videorecorded interactions in English theatre sessions with a group of secondary school students. It shows how seemingly inauthentic language input is transformed into a real, embodied, aesthetic and emotional learning experience by the youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 143-160  
2.
174 p, 2.8 MB Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action / Moore de Luca, Emilee, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy ; Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia ; Hawkins, Margaret R. ; Pratginestós, Cèlia ; Masats, Dolors ; Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This volume reports on the main results of the research project Inclusive epistemologies and practices of out-of-school English learning. The study reacts to low attainment levels in English as a foreign language among socioeconomically disadvantaged youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021 (Foreign Language Teaching in Europe ; 19) - 10.3726/b18699  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
273 p, 3.9 MB Professional development and the interactional accomplishment of EMI expertise / Ploettner, Joan Catherine ; Moore de Luca, Emilee, dir. ; Deal, Mandy, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Aquesta tesi analitza el funcionament intern d'una iniciativa de formació del professorat universitari per a l'ensenyament per mitjà de l'anglès. Des d'una perspectiva constructivista social estudia el procés de formació de professors de ensenyament per mitjà de l'anglès i investiga com es construeix la seva expertesa. [...]
Aquesta tesi analitza el funcionament intern d'una iniciativa de formació del professorat universitari per a l'ensenyament per mitjà de l'anglès. Des d'una perspectiva constructivista social estudia el procés de formació de professors de ensenyament per mitjà de l'anglès i investiga com es construeix la seva expertesa. [...]
This thesis looks at the inner workings of a teacher training initiative for English medium instruction (EMI) through the analysis of interactional data. It takes a social constructivist perspective in order to study the process of EMI teacher development and to shed light on how it is co-constructed in interaction. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
56 p, 1.3 MB Resolving lexis- and grammar-related issues among peers during collaborative writing tasks : exploring interactional resources and learning opportunities / Martínez Gutiérrez, Irene ; Deal, Mandy ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest estudi analitza, a través de la tècnica del anàlisis del discurs, diferents episodis d'interacció entre tres grups d' estudiants (entre 15 i 18 anys) d' anglès com a llengua estrangera quan realitzaven una activitat d' escriptura en grup. [...]
This study analyses, from a conversation analytic perspective, various sequences of interaction among three different groups of English as a Foreign Language students (between 15 and 18 years old) working on a collaborative writing task. [...]

2018  
3.
295 p, 2.1 MB Student interaction during group work in a multilingual university setting : suggestions, epistemic orientations and scaffolding behaviors / Deal, Mandy ; Moore de Luca, Emilee, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Esta tesis, enfocada des del análisis de la conversación, examina la interacción entre estudiantes universitarios que, como parte de una asignatura impartida por la autora, participan en un trabajo grupal fuera del aula y sin la presencia de la profesora. [...]
This thesis consists in a conversation analysis (CA) of interaction among university students engaging in group work outside of the classroom, without the physical presence of a teacher, as part of a subject taught by the author. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Deal, Mandy Lee
1 Deal, Mandy,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.