Results overview: Found 2 records in 0.02 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
10 p, 260.1 KB ¿Qué rol asignan los profesores de física de nivel medio a los modelos científicos y a las actividades de modelado? / Islas, Stella Maris (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires. Departamento de Formación Docente) ; Pesa, Marta A. (Universidad Nacional de Tucumán. Departamento de Física)
Se presentan los resultados de una investigación exploratoria realizada con metodología cualitativa en una muestra de profesores de Física. Sobre la base de lo registrado en entrevistas semi-estructuradas, se analizan las concepciones de modelo científico, y las experiencias personales de los entrevistados respecto de la modelización. [...]
This report informs about an exploratory research done with qualitative methodology on a Physics teacher's sample. Scientific model's conception and personal experiences on modelling have been analyzed from semi-structured interview records. [...]

2003
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. Extra (2003) , p. 57-66  
2.
10 p, 87.0 KB El quehacer científico versus el quehacer áulico : buscando rasgos del quehacer científico en libros de texto / Islas, Stella Maris (Universidad Nacional del Centro (Buenos Aires, Argentina). Departamento de Formación Docente) ; Guridi, Verónica Marcela (Universidad Nacional del Centro (Buenos Aires, Argentina). Departamento de Formación Docente)
Here we outline a search for features of the scientific tasks in the paper-and-pencil and experimental activities proposed in the textbooks mostly used in Tandil. The topics selected were electric current, direct current circuits and electrical current effects. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4092
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 281-290  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.