Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
22 p, 3.7 MB Razonamiento configural y desarrollo del discurso en la resolución de problemas empíricos en contexto geométrico / Saorín Villa, Antonio (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Torregrosa Gironés, Germán (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Quesada Vilella, Humberto (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El objetivo de este estudio es identificar relaciones entre los procesos cognitivos involucrados en la resolución de problemas geométricos empíricos, desde la perspectiva del razonamiento configural, y el modo como los estudiantes desarrollan sus discursos escritos para comunicar la solución. [...]
The aim of this study is to identify the existing relationships in the cognitive processes involved in the resolution of empirical problems in a geometrical context, drawing on the configural reasoning perspective, and to analyze how students develop their written discourses to reach the solution of these problems. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2431
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 3 (2019) , p. 89-109 (Investigaciones Didácticas)  
2.
14 p, 1.6 MB Razonamiento configural como coordinación de procesos de visualización / Torregrosa Gironés, Germán (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Quesada Vilella, Humberto (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Penalva Martínez, María del Carmen (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
Presentamos un estudio que identifica los procesos de visualización de estudiantes para maestro, cuando resuelven problemas de geometría, que requieren una prueba matemática, en un entorno de lápiz y papel. [...]
This study identifies visualisation processes in student primary teachers when they solve geometry problems requiring mathematical proof, in a pencil-and-paper environment. The results reveal the importance of the initial diagrams that accompany the problems, as well as subsequent modifications of these diagrams in the development of discursive and operative apprehension, constituting as they do links between mathematical reasoning processes and the visualisation of geometry-problem solving in a paper-and-pencil context. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.187
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 327-340  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.