Resultats globals: 6 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 6 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
5 p, 861.6 KB Llenguatges de la Física i recursos digitals dels docents / Gras-Martí, Albert (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Cano Villalba, Marisa (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Milachay, Yuri (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. Departamento Física) ; Sifredo, Carlos (Ministerio de Educación (Cuba)) ; Soler-Selva, Vicent ; Valdés, Pablo (Instituto Superior de Tecnologías y Ciencias Aplicadas (Cuba))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
2.
4 p, 219.9 KB Utilización de los ordenadores en la enseñanza de las ciencias / Valdés Castro, Pablo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba)) ; Valdés Castro, Ronaldo (Instituto Superior Pedagógico Enrique José Varona (Cuba))
The object of this article is to discuss the relevance of the use of microcomputers in science teaching. The authors consider that using microcomputers in order to let students get familiar with the methodological changes they have caused in contemporary scientific-technical activity, could produce radical transformations in science teaching.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4429
Enseñanza de las ciencias, Vol. 12 Núm. 3 (1994) , p. 412-415 (Investigaciones Didácticas)  
3.
10 p, 525.3 KB La orientación de las prácticas de laboratorio como investigación : un ejemplo ilustrativo / Gil Pérez, Daniel ; Valdés Castro, Pablo
This paper offers a detailed example of transformation of a science practical work, from the usual simple recipe into an open problematic situation capable of favouring pupils' research.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4221
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 155-163  
4.
11 p, 396.9 KB Características del proceso de enseñanza-aprendizaje de la física en las condicionescontemporáneas / Valdés Castro, Pablo (ISP Enrique José Varona (La Habana, Cuba). Departamento de Física) ; Valdés Castro, Ronaldo (ISP Enrique José Varona (La Habana, Cuba). Departamento de Física)
The thesis that one of the fundamental objectives of science education is «to transmit» to the new generations the essential elements of scientific research experience acquired by mankind is argued. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4079
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 521-531  
5.
10 p, 317.2 KB ¿Puede hablarse de consenso constructivista en la educación científica? / Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Carrascosa Alís, Jaime (Universitat de València) ; Dumas Carré, Andrée (IUFM d'Aix Marseille) ; Furió, Carles (Universitat de València) ; Gallego Badillo, Rómulo (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia)) ; Gené Duch, Ana María (Universitat de Lleida) ; González, Eduardo (Universidad de Córdoba (Argentina)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco) ; Martínez-Torregrosa, Joaquín (Universitat d'Alacant) ; Pessoa de Carvalho, Anna M. (Universidade de São Paulo) ; Salinas, Julia (Univerdad de Tucumán (Argentina)) ; Tricárico, Hugo (Universidad de San Martín (Argentina)) ; Valdés, Pablo (Instituto Superior Pedagógico EJ Varona (La Habana, Cuba))
In this paper we analyse some of the criticisms that are being made to the «constructivist paradigm» and their implications on the development of the didactic of the sciences as a theoretical body knowledge.
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4077
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 503-512  
6.
10 p, 108.1 KB ¿Tiene sentido seguir distinguiendo entre aprendizaje de conceptos, resolución de problemas de lápiz y papel y realización de prácticas de laboratorio? / Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Furió, Carles (Universitat de València) ; Valdés, Pablo (Instituto Superior Pedagógico EJ Varona (La Habana, Cuba)) ; Salinas, Julia (Universidad de Tucumán (Argentina)) ; Martínez Torregrosa, Joaquín (Universitat d'Alacant) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada) ; González, Eduardo (Universidad de Córdoba (Argentina)) ; Dumas Carré, Andrée (Université París 7) ; Goffard, Monique (Université París 7) ; Pessoa de Carvalho, Anna M. (Universidade de São Paulo)
Nuestra pretensión en este trabajo es cuestionar la distinción clásica entre «teoría», «prácticas de laboratorio» y «problemas». Intentaremos mostrar qué investigaciones realizadas en los tres campos privan de sentido a esta separación que, conviene notar, no guarda paralelismo alguno con la actividad científica real.
Our aim with this paper is to question the typical distinction between «theory», «lab» and «paper and pencil problemsolving» activities. We intend to show that research done on these domains does not support their separation in the teaching/learning process. [...]

1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4094
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 311-320  

Vegeu també: autors amb noms similars
5 Valdés, P.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.