Resultados globales: 10 registros encontrados en 0.05 segundos.
Artículos, Encontrados 10 registros
Artículos Encontrados 10 registros  
1.
13 p, 587.7 KB Les pràctiques de laboratori en Geologia / Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Tot i que les pràctiques de Geologia poden ser de tipologia molt diversa i moltes d'elles són senzilles de dur a terme, als centres escolars no se'n solen fer de manera habitual. A l'article es presenten un seguit de reflexions i propostes que pretenen afavorir la seva implementació. [...]
There is a great diversity of practical activities in Geology, generally not difficult to carry out, but they are not usually done in schools. This article presents reflections and proposals to promote their implementation. [...]
A pesar de que las prácticas de geología pueden ser de tipología muy diversa y muchas de ellas son sencillas de llevar a cabo, en los centros escolares no suelen realizarse de forma habitual. En el artículo se presentan una serie de reflexiones y propuestas que pretenden favorecer su implementación. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 60-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
2.
6 p, 224.6 KB EduWikiLab : la creació d'un espai col·laboratiu sobre treballs pràctics al laboratori i al taller / Besson, Isabel (Grup de treball EduWikiLab) ; Domènech Casal, Jordi (Grup de treball EduWikiLab) ; Goytia, Elisa (Grup de treball EduWikiLab) ; Sánchez, Núria (Grup de treball EduWikiLab)
La realització de treballs pràctics (al laboratori i el taller) té un gran potencial educatiu per a les matèries de ciències experimentals i aplicades. La dificultat de trobar materials i pràctiques fa necessari un espai col·laboratiu on els professionals puguin discutir i elaborar conjuntament principis pràctics i materials didàctics provats i optimitzats. [...]
2012 - 10.5565/rev/ciencies.383
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 23 (desembre 2012) , p. 15-20  
3.
7 p, 414.4 KB Desarrollo de nuevas tecnologías de la información y la comunicación (TIC) para la docencia práctica en el área de Conocimiento de Fisiología Vegetal / Agüera Buendía, Eloísa (Universidad de Córdoba. Departamento de Botánica, Ecología y Fisiología Vegetal) ; de la Haba Hermida, Purificación (Universidad de Córdoba. Departamento de Botánica, Ecología y Fisiología Vegetal)
Se ha desarrollado un material multimedia multiplataforma que cubre los contenidos necesarios para el estudio y la preparación de determinadas prácticas de laboratorio de la asignatura de Métodos y Técnicas en Biología Vegetal, que se imparten en el área de Conocimiento de Fisiología Vegetal de la licenciatura de Biología. [...]
S'ha desenvolupat un material multimèdia multiplataforma que cobreix els continguts necessaris per a realitzar l'estudi i la preparació de determinades pràctiques de laboratori de l'assignatura de Mètodes i Tècniques en Biologia Vegetal, que s'imparteixen a l'àrea de Coneixement de Fisiologia Vegetal de la llicenciatura de Biologia. [...]

2009 - 10.5565/rev/educar.107
Educar, Núm. 44 (2009) , p. 59-65  
4.
8 p, 473.5 KB Prácticas en la enseñanza de las ciencias. Problemas y posibilidades / Miguens, M. ; Garrett, R. M.
We have effected an analysis of the role attached to practical studies in teaching sciences through the study of works published on this subjetc. The work has been structured starting from the historic development, to go on with the ends and advantages and finishing it outstanding some of the aspects of what can be considered the core of practical work. [...]
1991 - 10.5565/rev/ensciencias.4723
Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 3 (1991) p. 229-236  
5.
11 p, 558.4 KB Los mapas conceptuales de J.D. Novak como instrumentos para la investigación en didáctica de las ciencias experimentales / González García, Fermín.
This article is a review of Novak's «concept mapping», used as a tool for didactical research. It emphasizes its efficiency, especially with topics related to teachingpearning processes and planning of both curriculum and instruction. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4662
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 148-158  
6.
3 p, 138.3 KB Introducción de demostraciones prácticas para la enseñanza de la física en las aulas universitarias / Vázquez Dorrío, J. B. ; García Parada, E. ; González Fernández, P.
An analysis about utility, characteristics and structure of the so called «practical demonstrations» is presented in order to introduce a dynamic element in the classroom. Although in apparent contradiction with didactic modern trends that proclaim «what students are able to do by themselves, teachers should not do "practical demonstrations" should be placed in an active methodological approach as a complement in the exposition of the contents, getting some importance concerning student passivity, lack of didactic facilities and high number of students per classroom.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4485
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 63-65  
7.
10 p, 525.3 KB La orientación de las prácticas de laboratorio como investigación : un ejemplo ilustrativo / Gil Pérez, Daniel ; Valdés Castro, Pablo
This paper offers a detailed example of transformation of a science practical work, from the usual simple recipe into an open problematic situation capable of favouring pupils' research.
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4221
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 155-163  
8.
6 p, 182.8 KB Análisis de los trabajos prácticos de química general en un primer curso de universidad / Insausti, M. J. (Universidad de Valladolid. Departamento de Química Física y Química Inorgánica)
Learning in the laboratory has been and still is a highly controversial issue among science educators although there are not many studies carried out in Spanish Universities. This paper reports an evaluation of the current situation in a Laboratory of General Chemistry. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4196
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 123-130  
9.
4 p, 82.3 KB Com ensenyar i aprendre ciència mitjançant el treball pràctic / Plarromaní Català, Anna
El treball experimental és un aspecte essencial i inevitable del ensenyament de les ciènci-es. L'objectiu de la ciència és augmentar el coneixement del món material i ser capaç d'explicar fenòmens i ser capaç de controlar-los del alguna manera. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.267
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 36-39  
10.
3 p, 52.6 KB La taula d'avaluació. Una alternativa a la llibreta de notes / Garcia, Eva ; Gaitan, Isabel
Un full de càlcul serveix com a taula d'avaluació on s'hi preveuen les activitats a avaluar i el seu pes en a nota, així com les d'ampliació i reforç i el procés de recuperació.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.292
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 28-30  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.