Dipòsit Digital de Documents de la UAB 7 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
18 p, 220.4 KB Neither, (n)or nothing and hardly in negative concord constructions in traditional dialects of British English / Tubau Muntaña, Susagna (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, investigo, dins d'un marc minimista, com es compon en anglès britànic no-estàndard la concordança negativa en construccions que contenen l'adverbi negatiu neither, l'extensor general (n)or nothing, i l'adverbi escalar hardly emprant dades del corpus Freiburg English Dialect. [...]
In this paper, I investigate, within a minimalist framework, how negative concord is composed in non-standard British English constructions containing the negative adverb neither, the general extender (n)or nothing, and the scalar adverb hardly using data from the Freiburg English Dialect corpus. [...]

Lleida : Universitat de Lleida. Facultat de Lletres, 2015
Sintagma, Vol. 27 (2015) , p. 7-24  
2.
12 p, 472.3 KB Estrategias comunicativas e identidades socioculturales en "talk shows" : un ejemplo de "la vida en un XIP" / Calsamiglia, Helena (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Cots, Josep-Maria (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Lorda Mur, Clara Ubaldina (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Nussbaum, Luci (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Payrató, Lluís, 1960- (Cercle d'Anàlisi del Discurs) ; Tusón, Amparo (Cercle d'Anàlisi del Discurs)
Aquest article es basa en l'anàlisi d'un exemple d'un espectacle de parla (talk show), un gènere televisiu que en els darrers temps ha arribat a tenir unes cotes de popularitat molt elevades. Aquest tipus de programa es desenvolupa al voltant d'un debat entre una sèrie de personatges convidats. [...]
The present article is based on the analysis of an example of a talk show, a TV genre that has become very popular in the last few years. This type of programme develops around a debate among a series of guest participants. [...]

1994
Sintagma, Vol. 6 (1994) , p. 39-50  
3.
9 p, 340.4 KB La marca de "vulgar" en el DRAE : de Autoridades a 1992 / Garriga Escribano, Cecilio (Universitat Rovira i Virgili)
Tradicionalment els diccionaris han recollit una sèrie de comentaris referents a l'ús i, alhora, s'han mostrat reticents a admetre tot un conjunt de paraules considerades 'malsonants'. El present treball examina aquesta qüestió en el Diccionario de la Lengua Española, de la Real Academia, en dues vessants: el desenvolupament de la marca de vulgar des del Diccionario de Autoridades (1726-1739) fins a l'última edició (1992), i l'estat d'aquesta marca en l'actualitat. [...]
Traditionally dictionaries have recorded a series of comments on usage and at the same time have been unwilling to accept a whole range of words considered to be 'offensive'. This study undertakes a twofold examination of this question in the Diccionario de la Lengua Española of the Real Academia: the development of the label 'vulgar' from the Diccionario de Autoridades (1726-1739) to the latest edition (1992) and the present day state of such labelling. [...]

1994
Sintagma, Vol. 6 (1994) , p. 5-13  
4.
25 p, 217.2 KB La reflexió metalingüística en el treball de grup / Cots, Josep-Maria (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Arnó Macià, Elisabet (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Baiget, Esther (Baiget i Bonany) (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Irún Chavarría, Montserrat (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Llurda, Enric (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada) ; Nussbaum, Luci (Universitat de Lleida. Cercle de Lingüística Aplicada)
En aquest article s'analitzen quatre factors que poden incidir en el desenvolupament i el resultats de les tasques de reflexió metalingüística quan es realitzen en grup: tipus de tasca, formes d'interacció del grup, condició de monolingüe o bilingüe dels participants i llengua objecte de reflexió. [...]
The authors of this article analyze four factors which may have an influence on the development and outcomes of group work involving metalinguistic reflection: task type, interactive patterns, participants' monolingualism / bilingualism, and language itself as the object of reflection. [...]

1998
Sintagma, Vol. 10 (1998) , p. 81-105  
5.
16 p, 179.0 KB Verbs d'actitud / Fernández-Montraveta, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Vázquez García, Gloria (Universitat de Lleida)
En aquest article es defineix la classe dels verbs d'actitud, tant intensionalment, a partir de criteris sintàctics i semàntics, com extensionalment. Quant a la sintaxi, s'observa que els verbs que pertanyen a aquest grup presenten almenys una estructura distintiva compartida; pel que fa a la semàntica, a més d'identificar-hi els mateixos components de significat, s'ha observat que presenten també el mateix tipus general d'estructura esdevenimental. [...]
In this article we propose a new semantic class that we have named: the attitude predicates. We define this class both intensionally, using syntactic as well as semantic criteria, and extensionally. [...]

1998
Sintagma, Vol. 10 (1998) , p. 45-60  
6.
17 p, 601.0 KB Los numerales en la Lengua de Signos Catalana / Fuentes, Mariana (Universitat de Barcelona)
Les descripcions lingüístiques són una base indispensable per als estudis d'adquisició. Especialment en el cas de les llengües de signes resulten imprescindibles per continuar en el camí d'avalar-ne l'estatus lingüístic i preservar la cultura de la comunitat sorda que les usa i les recrea. [...]
Linguistic descriptions are the basis for acquisition studies. Particularly in Sign languages, descriptions are also essential to support their linguistic status and to preserve the cultural background of the Deaf community that uses and re-creates it. [...]

2000
Sintagma, Vol. 12 (2000) , p. 19-35  
7.
13 p, 208.6 KB Representación Simbólica de Preguntas : el proyecto ReSim / Vázquez García, Gloria (Universitat de Lleida) ; Castellón Masalles, Irene (Universitat de Barcelona) ; Fernández-Montraveta, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
En aquest article presentem el projecte ReSim: Representació simbòlica de preguntes, que ha consistit en la creació d'un sistema automàtic capaç de representar en un llenguatge formal una pregunta en llenguatge natural. [...]
In this article we present the ReSim project: the symbolic representation of questions. The aim of this project was to create an automatic system capable of representing natural language questions in formal language. [...]

2006
Sintagma, Vol. 18 (2006) , p. 5-17  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.