Bilingüismo y biculturalismo en la escuela : principios y normas
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Bilingualism and biculturalism at the school : principles and rules
Date: 1992
Abstract: Este artículo presenta una visión general de los hallazgos principales de la investigación sobre los aspectos sociopolíticos del bilingüismo y el biculturalismo. Hoy, la relación entre lenguaje y cultura se considera parte de la perspectiva multicultural. Para estudiar las consecuencias del bilingüismo en la educación escolar, el artículo analiza las relaciones entre el aprendizaje de idiomas y el desarrollo de las competencias cognitivas. Finalmente, el autor aplica sus resultados a Catalunya.
Abstract: This paper presents an overview of the main research findings about the sociopoli tical aspects of bilingualism and biculturalism. Today, the relationship between language and culture is considered as a part ofthe multicultural perspective. In order to study the consecuences ofbilingualism into scholastic education, the article analyzes the relations between lenguages learning and the development of cognitive competences. Finally, the author applyes his results to Catalunya.
Rights: Tots els drets reservats.
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Biculturalismo ; Bilingüismo ; Bilingualism ; Biculturalism
Published in: Revista española de pedagogía, Vol. 50 Núm. 191 (Enero-Abril 1992) , p. 53-68, ISSN 0034-9461

Adreça original: https://revistadepedagogia.org/l/no-191/bilinguismo-y-biculturalismo-en-la-escuela-principios-y-normas/101400039333/


16 p, 478.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2018-12-10, last modified 2022-09-03



   Favorit i Compartir