Google Scholar: cites
Ciencia y teoría curricular
Darós, W. R.

Data: 1996
Resum: The purpose of this study is to pay attention to the structure of scientific thinking as a means to form the curriculum. Therefore an analogic concept of science is analysed in order to be useful to different kinds of knowledge and academic matters. This study implies that science thought begins in everyday's thought perfected. In this way science is a powerful tool to develop the human will and moral conduct of a person. The scientific thought is particularly efficient for a didactic theory to balance the psychological aspect of mind in the students with the logic and objective demands.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Model curricular ; Realitat empírica ; Investigació científica ; Educació integral ; Epistemologia
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 63-73, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21434
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n1-daros
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4240


12 p, 648.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-12-20, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir