Google Scholar: citas
Ciencia y teoría curricular
Darós, W. R.

Fecha: 1996
Resumen: The purpose of this study is to pay attention to the structure of scientific thinking as a means to form the curriculum. Therefore an analogic concept of science is analysed in order to be useful to different kinds of knowledge and academic matters. This study implies that science thought begins in everyday's thought perfected. In this way science is a powerful tool to develop the human will and moral conduct of a person. The scientific thought is particularly efficient for a didactic theory to balance the psychological aspect of mind in the students with the logic and objective demands.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Model curricular ; Realitat empírica ; Investigació científica ; Educació integral ; Epistemologia
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 63-73, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21434
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n1-daros
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4240


12 p, 648.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-20, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir