Google Scholar: citations
Ciencia y teoría curricular
Darós, W. R.

Date: 1996
Abstract: The purpose of this study is to pay attention to the structure of scientific thinking as a means to form the curriculum. Therefore an analogic concept of science is analysed in order to be useful to different kinds of knowledge and academic matters. This study implies that science thought begins in everyday's thought perfected. In this way science is a powerful tool to develop the human will and moral conduct of a person. The scientific thought is particularly efficient for a didactic theory to balance the psychological aspect of mind in the students with the logic and objective demands.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Model curricular ; Realitat empírica ; Investigació científica ; Educació integral ; Epistemologia
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 63-73, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21434
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n1-daros
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4240


12 p, 648.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-20, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir