Web of Science: 67 cites, Scopus: 73 cites, Google Scholar: cites,
Education and poverty in the global development agenda : Emergence, evolution and consolidation
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Data: 2010
Resum: The objective of this paper is to analyse the role of education and poverty in the current global development agenda. It intends to analyse the emergence, evolution and consolidation of a global agenda, which attributes a key role to education in the fight against poverty. With this objective, the paper addresses four main issues: first, it analyses the context in which the emergence of the agenda must be placed, analysing specifically the changes generated by globalisation; second, it focuses on the role of the actors, and especially on the role of the World Bank in setting the agenda; third, it explains the consolidation of the agenda by the Education for All Conferences and the Millennium Development Goals; finally it presents some of the main limitations of the hegemonic agenda.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Matèria: Development ; Education and poverty ; Educational policy ; Global agenda ; International organisms
Publicat a: International Journal of Educational Development, Vol. 30 (2010) , p. 204-212, ISSN 0738-0593

DOI: 10.1016/j.ijedudev.2009.04.009


Postprint
28 p, 408.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2024-02-07, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir