Capítols de llibres

Capítols de llibres 14 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.08 segons. 
1.
27 p, 451.2 KB La televisió i les plataformes audiovisuals / Besalú Casademont, Reinald, 1983- (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El bienni 2021-2022 fou el de l'aprovació de la nova Llei general de comunicació audiovisual, que estableix per a les plataformes les mateixes obligacions d'inversió i promoció d'obra europea que per a les televisions convencionals. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 109-135  
2.
4 p, 65.9 KB Presentació / Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Arribem a la dotzena edició de l'Informe de la comunicació a Catalunya. Assolir aquesta fita era tot un repte per a l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), i ho hem aconseguit. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 11-14  
3.
18 p, 319.5 KB El cinema / Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació) ; Jariod, Daniel (Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual)
El nou context on es troba immers l'audiovisual ha imposat un necessari procés de revisió i adaptació del marc legislatiu, marcat per les directrius de la Comissió Europea. Enmig d'aquests canvis el sector cinematogràfic català -impulsat pel trasbalsament pandèmic originat el 2020- continua afanyant-se a trobar un model estratègic i de negoci que resulti sostenible i funcional, en el marc dels processos de transformació que coneix el conjunt de l'ecosistema audiovisual on operen les emergents plataformes OTT (acrònim d'over the top), que les administracions pretenen regular. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 137-154  
4.
14 p, 328.1 KB El llibre / Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Després de la crisi de la Covid-19 de l'any 2020, el sector del llibre de Catalunya ha experimentat una notable recuperació i consolidació, tant des de la perspectiva de l'oferta com de la demanda en els mercats interior i exterior. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 155-168  
5.
13 p, 319.0 KB La música / Costa Galvez, Lola
El sector musical a Catalunya ha estat marcat, el bienni 2021-2022, per una lenta però ferma recuperació. Després de la crisi derivada dels dos anys de pandèmia per la Covid-19, els sectors fonogràfic i de la música en directe mostren una tendència a l'alça a partir del reenfocament de l'oferta, amb l'esperança posada, com sempre des de fa deu anys, en el món digital i, sobretot, en els grans festivals. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023  
6.
16 p, 301.6 KB Les polítiques de comunicació / Fernández Viso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Grup Daniel Jones
En aquest capítol es descriu i s'analitza la intensa activitat d'intervenció sobre el sistema de comunicació català protagonitzada pels actors públics en el bienni 2021-2022, després de la paràlisi i els bloquejos polítics que van marcar els dos anys previs. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 17-32  
7.
10 p, 263.3 KB El videojoc / Contreras, Ruth S.. (Ruth Sofhía) (Universitat de Vic. Departament de Comunicació) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El sector dels videojocs a Catalunya i Espanya ha crescut significativament en els darrers anys, amb un augment del nombre d'empreses i de desenvolupadors que llancen títols per a totes les plataformes. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 183-192  
8.
13 p, 270.1 KB Joventut, infantesa i mitjans / Narberhaus, Marta (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Aquest capítol fa un repàs d'alguns dels principals temes comunicatius que més han afectat la població infantil i juvenil el bienni 2021-2022 per entendre quins reptes presenta el futur de la comunicació a Catalunya als joves i els infants. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 195-207  
9.
19 p, 987.7 KB Canvi climàtic : informar sobre un procés irreversible / Teso, Gemma (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología: Metodología y Teoría) ; Fernández-Reyes, Rogelio (Universidad de Sevilla)
La comunicació és un element clau per evitar la inacció enfront del canvi climàtic. Els assumptes tractats venen marcats, sobretot, per l'agenda política -amb un pes molt destacat de les cimeres mundials del clima (COP)-, l'agenda científica -amb la presentació dels successius informes de l'IPCC- i l'agenda social, arran de les mobilitzacions per la defensa de la salut de la Terra. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 209-227  
10.
15 p, 276.4 KB El paper dels mitjans públics : reptes davant la plataformització / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Els mitjans públics de Catalunya encaren desafiaments en el context de plataformització. La innovació als prestadors públics és multinivell i força atomitzada, de manera que s'estan creant diverses plataformes de lliure transmissió o over the top (OTT) en paral·lel. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 229-243  
11.
9 p, 107.2 KB Epíleg : digitalització accelerada i poc temps per pensar / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ; Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Tot i que es parla del sector de la comunicació com un conjunt, la realitat és que cada àmbit té la seva pròpia dinàmica. Així, malgrat les tendències globals, determinades els últims anys per la hiperconnexió digital amb tot el que això implica en la creació, difusió i consum de l'oferta mediàtica i cultural, cada àrea demostra tenir la seva pròpia personalitat. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 245-253  
12.
22 p, 405.9 KB Economia i finançament de la comunicació / Gómez-Domínguez, Pablo (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El sector de la comunicació català manté la seva vitalitat i el seu dinamisme en un entorn d'alta complexitat i competència global. A Catalunya aporta un 2,9% del producte interior brut (2021); les dades d'inversió publicitària permeten ser optimistes, amb una recuperació en el període postpandèmia, en què el 2021 se superen els 1. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 33-54  
13.
26 p, 516.3 KB La premsa / Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
En el bienni 2021−2022 destaca per damunt de tot la dificultat -i alhora el repte- per a la supervivència del sector, que consisteix en el fet que la lectura de la premsa s'ha continuat traslladant de forma massiva als serveis suportats a internet (webs, aplicacions, xarxes socials, buscadors i agregadors), però els ingressos segueixen majoritàriament ancorats en els productes en paper, malgrat els esforços dels editors i les esperances dipositades en el bienni anterior en la solució digital. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 57-82  
14.
25 p, 418.0 KB La radio / Niqui, Cinto (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segarra Moreno, Luis (Guía de la radio)
El bienni radiofònic 2021-2022 a Catalunya es caracteritza per un lleuger increment de l'audiència, que se situa en els 3,871 milions d'oients els dies feiners. RAC1 i Catalunya Ràdio segueixen essent les emissores més escoltades entre les generalistes, mentre que Los 40 Principales conserva el lideratge de la ràdio temàtica musical. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 83-107  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.