Resultats globals: 29 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 10 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 4 registres trobats
Materials acadèmics, 14 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
17 p, 365.6 KB Televisión de proximidad o televisión local? El impacto de la proximidad cultural en los estudios de televisión en la era digital / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
El término televisión local ha sido tradicionalmente utilizado para hacer referencia a los prestadores que informan sobre lo que sucede en un municipio o ciudad. Sin embargo, este artículo pretende abrir un diálogo acerca del término televisión de proximidad que, en base a las teorías de proximidad cultural, se considera un concepto más amplio y preciso para referirse a un fenómeno cada vez más heterogéneo. [...]
The term local television has traditionally been used to refer to providers who report on what happens in a municipality or city. However, this article aims to open a dialogue about the term proximity television that, based on theories of cultural proximity, is considered a broader and more precise concept to refer to an increasingly heterogeneous phenomenon. [...]
Tokiko telebista terminoa erabili izan da tradizionalki udalerri edo hiri batean gertatzen denari buruzko informazioa ematen duten telebistei buruz hitz egiteko. Alabaina, artikulu honen asmoa da gertuko telebista terminoaren inguruko eztabaida zabaltzea. [...]

2019 - 10.1387/zer.21073
ZER: Revista de Estudios de Comunicación = Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, Vol. 24 Núm. 47 (2019) , p. 147-163  
2.
13 p, 374.1 KB Betevé : de la televisió hiperlocal al transmèdia? Una anàlisi de l'evolució / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Barcelona Televisió va néixer de la voluntat d'un grup de televisions de districte per emetre a través d'un canal compartit. El projecte s'ha convertit en un mitjà multiplataforma i, més recentment, en un sistema transmèdia. [...]
Barcelona Televisió nació de la voluntad de un grupo de televisiones de distrito para emitir a través de un canal compartido. El proyecto se ha convertido en un medio multiplataforma y, más recientemente, en un sistema transmedia. [...]
Barcelona Televisió sprang from the desire of a group of neighbourhood television stations to broadcast over a shared channel. The project has developed into a multiplatform medium and, more recently, a transmedia system. [...]

2018
Quaderns del CAC, Vol. 21 Núm. 44 (2018) , p. 57-69
3 documents
3.
10 p, 228.3 KB Les formes jurídiques de cooperació en la gestió del servei públic municipal de ràdio i televisió / Galindo Caldés, Ramon (Universitat Oberta de Catalunya) ; Vilalta Reixach, Marc (Universitat de Barcelona) ; Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
En els darrers anys, la crisi econòmica i la poca viabilitat d'alguns projectes han transformat el mapa audiovisual local català. El panorama resultant posa de manifest la necessitat de cooperació entre els municipis a l'hora de prestar serveis de comunicació audiovisual, especialment de televisió i ràdio, per tal de generar economies d'escala i prestar serveis audiovisuals de qualitat, a més de complir amb la missió que les lleis de l'audiovisual els han encomanat. [...]
En los últimos años, la crisis económica y la poca viabilidad de algunos proyectos han transformado el mapa audiovisual local catalán. El panorama resultante pone de manifiesto la necesidad de cooperación entre los municipios a la hora de prestar servicios de comunicación audiovisual, especialmente de televisión y radio, a fin de generar economías de escala y prestar servicios audiovisuales de calidad, además de cumplir con la misión que las leyes del audiovisual les han encomendado. [...]
Over the past few years, the local Catalan audiovisual map has undergone a transformation due to the economic crisis and the lack of viability of sorne projects. The resulting panorama highlights the need for cooperation between municipalities when providing audiovisual media services, especially television and radio, generating economies of scale and providing good quality audiovisual media services, in addition to fulfilling the mission demanded by broadcasting laws. [...]

2017
Quaderns del CAC, Vol. XX, num. 43 (2017) , p. 131-140
3 documents
4.
9 p, 239.8 KB La descentralització informativa en el model de televisió escocès / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
Escòcia és una nació sense Estat que disposa d'un espai comunicatiu propi. Aquesta és la premissa de l'estudi que es presenta, per abordar la intensificació de la cobertura territorial descentralitzada en els informatius de televisió, tant de la mà dels prestadors públics (BBC Scotland i BBC Alba) com del prestador comercial (STV). [...]
Escocia es una nación sin Estado que cuenta con un espacio comunicativo propio. Esta es la premisa de un estudio que aborda la intensificación de la cobertura territorial descentralizada en los informativos de televisión, tanto de la mano de los prestadores públicos (BBC Scotland y BBC Alba) como del prestador comercial (STV). [...]
Scotland is a stateless nation that has its own communication space. This research presents the intensification of decentralised territorial coverage in television news, both on public TV BBC Scotland and BBC Alba) and on the commercial channel (STV). [...]

2015
Quaderns del CAC, Vol. XVIII Núm. 41 (2015) , p. 67-75
2 documents
5.
19 p, 294.0 KB Televisió pública als Estats Units : la PBS com a alternativa a les cadenes comercials / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
La PBS (Public Broadcasting Service) està formada per un gran nombre d'emissores locals que operen al llarg del territori. Aquests prestadors han estat un contrapoder a la televisió comercial, per resoldre l'escletxa existent entre el sistema mediàtic i les necessitats d'una societat democràtica. [...]
PBS (Public Broadcasting Service) is formed by a huge number of local stations, which are an alternative to commercial broadcasters. These channels have been an alternative power to commercial television to solve the gap between the media system and the needs of a democratic society. [...]

2015
Comunicació (Barcelona), Vol. 32, núm. 2 (2015) , p. 9-27  
6.
6 p, 746.2 KB No quedar enrere: la innovació als mitjans públics per fer front als reptes de l'era digital / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2018
Capçalera, Núm. 178 (2018) , p. 52-57  
7.
16 p, 536.1 KB BBC Alba : servicio público y representación gaélica en Escocia / Manias Muñoz, Miren (The University of Edinburgh) ; Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gracias a su sólido espacio comunicativo, Escocia posee el mayor centro regional de producción de medios del Reino Unido. La televisión ha jugado un papel crucial en el desarrollo de su industria audiovisual y la promoción cultural. [...]
Due to its solid communicative space, Scotland has the biggest regional media production centre in the United Kingdom. Television has played a crucial role in the development of its audiovisual industry and cultural promotion. [...]

2017 - 10.5209/HICS.55907
Historia y comunicación social, Vol. 22 Núm. 1 (2017) , p. 191-206  
8.
17 p, 110.9 KB Televisión de proximidad en naciones sin Estado. Comparación del caso catalán y escocés / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión de proximidad es uno de los pilares fundamentales en la configuración identitaria de las naciones sin Estado. Los prestadores que ofrecen contenido local son una pieza clave de los espacios comunicativos, para vincular los medios de comunicación con el territorio. [...]
Local television is one of the cornerstones in the identity configuration of the stateless nations. Stations which offer local content are a key piece of communicative spaces, to link media with the regional territory. [...]

2016 - 10.6035/2174-0992.2016.11.4
AdComunica, Núm. 11 (2016) , p. 43-59  
9.
18 p, 837.4 KB Televisión pública y era digital : las emisoras de proximidad en Cataluña como caso paradigmático en su adaptación a Internet / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona)
El modelo de televisión pública local o de proximidad en Cataluña ha evolucionado substancialmente durante los últimos diez años en su adaptación a la era digital. El paso de la tecnología analógica a la digital ha provocado cambios relevantes en el modelo de televisión, tanto en lo que se refiere a su estructura como a su función. [...]
The model of local public television in Catalonia has been evolving in the past decade and has adapted to the digital era. The change from analog to digital television has caused several changes in the television system, particularly regarding its structure and function. [...]

2014 - 10.25029/od.2014.44.7
Obra digital, Núm. 7 (2014) , p. 9-26  
10.
16 p, 537.7 KB Digitalización, crisis económica y televisión local pública en España : los casos de Andalucía y Cataluña (2010-2015) / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Monedero Morales, Carmen del Rocío ; Martori, Aida
La digitalización en un contexto de crisis económica - financiera ha afectado seriamente a las televisiones públicas locales españolas. Este artículo evalúa la dimensión de ese impacto y las razones de fondo que lo explican. [...]
The digitization in a context of economic and financial crisis gravely affected local public television in Spain. This article examines the dimension of its impact and the reasons that explain it. Methodology:The comparative analysis of the Andalucian and the Catalan casesallows us to show in detail the evolution of the two regions with a wider local public sector. [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1180
Revista latina de comunicación social, Num. 72 (2017) , p. 574-589  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
15 p, 276.4 KB El paper dels mitjans públics : reptes davant la plataformització / Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Els mitjans públics de Catalunya encaren desafiaments en el context de plataformització. La innovació als prestadors públics és multinivell i força atomitzada, de manera que s'estan creant diverses plataformes de lliure transmissió o over the top (OTT) en paral·lel. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 229-243  

Documents de recerca 4 registres trobats  
1.
84 p, 4.3 MB Periodisme de dades als mitjans de comunicació: anàlisi del panorama espanyol i possibilitats per a TV3 / Illa Reguant, Carla ; Martori, Aida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Blasco Gil, José Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El periodisme de dades és una pràctica periodística que es nodreix de l'auge de les dades digitals i la seva obertura a la ciutadania. A Espanya agafa força al 2013 quan s'aprova la Llei de transparència i accés a la informació. [...]
El periodismo de datos es una práctica periodística que se nutre del auge de los datos digitales y su apertura a la ciudadanía. En España coge fuerza en 2013 cuando se aprueba la Ley de transparencia y acceso a la información. [...]
Data journalism is a journalistic practice that is nourished by the rise of digital data and its openness to the public. In Spain, it gained strength in 2013 when the Law on Transparency and Access to Information was approved. [...]

2021
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
2.
97 p, 2.3 MB Els programes matinals de les ràdios musicals de la BBC, un estudi de cas / Ustrell Vacas, Aina ; Martori, Aida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi de cas defineix i compara els programes matinals de les ràdios musicals de la BBC per tal de descriure la concepció del gènere breakfast o morning show que té la corporació de radiodifusió pública del Regne Unit. [...]
Este estudio de caso define y compara los programas matinales de las radios musicales de la BBC con la intención de describir la concepción del género breakfast o morning show que tiene la corporación de radiodifusión pública del Reino Unido. [...]
This case study defines and compares the morning programmes of BBC's musical radios in order to describe the United Kingdom's public broadcasting corporation conception of the genre breakfast or morning show. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
3.
97 p, 2.3 MB Els programes matinals de les ràdios musicals de la BBC, un estudi de cas / Ustrell Vacas, Aina ; Martori, Aida, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest estudi de cas defineix i compara els programes matinals de les ràdios musicals de la BBC per tal de descriure la concepció del gènere breakfast o morning show que té la corporació de radiodifusió pública del Regne Unit. [...]
Este estudio de caso define y compara los programas matinales de las radios musicales de la BBC con la intención de describir la concepción del género breakfast o morning show que tiene la corporación de radiodifusión pública del Reino Unido. [...]
This case study defines and compares the morning programmes of BBC's musical radios in order to describe the United Kingdom's public broadcasting corporation conception of the genre breakfast or morning show. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
4.
504 p, 4.8 MB Televisió pública de proximitat a Catalunya. La relació amb TV3 i els intercanvis de contingut informatiu / Martori, Aida ; Ramentol, Santiago, 1948-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Materials acadèmics 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 102.6 KB Gestió i Mercats de la Comunicació [42445] / Reales Guisado, Lluis ; Martori, Aida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Conèixer les dinàmiques dels mercats de la indústria de la comunicació i el paper que té en aquesta les tècniques de gestió empresarial 2. Comprendre que el funcionamient i les dinàmiques de les empreses de comunicació estan generades en el temps per agents, relacions socials, estratègies polítiques, económiques, tecnològiques, necessitats, interessos, accions racionals i que tenen un naturalesa reactiva respecte als paràmetres del context en que es situen.
1. To know the dynamics of the markets in the communication industry and the role that this plays in the business management techniques 2. Understand that the functioning and dynamics of communication companies are generated over time by agents, social relationships, political, economic, technological, needs, interests, and rational actions that are reactive in relation to the context parameters in they are located.
1. Conocer las dinámicas de los mercados de la industria de la comunicación y el papel que juegan en ella las técnicas de gestión empresarial. 2. Ayudar a la comprensión de que el funcionamiento y las dinámicas de las empresas de comunicación están generadas en el tiempo por agentes, relaciones sociales, estrategias políticas, económicas, tecnológicas, necesidades, intereses, acciones racionales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
2.
5 p, 103.9 KB Treball de Final de Màster [44116] / Corominas, Maria 1961- ; Chillón Asensio, Lluís Albert ; Marín, Enric, 1956- ; Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Díez, Mercè (Díez Jiménez) ; Ferre Pavia, Maria del Carme ; Fernandez Alonso, Maria Isabel ; Martori, Aida ; Fernández Viso, Ana ; Gaya Morla, Catalina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Realització d'un treball de recerca individual que sigui una aportació original en l'ambit científic de l'àrea de la comunicació.
Realization of an individual research work, contributing to the scientific field of the communication area, with innovative, original knowledge.
Realización de un trabajo de investigación individual que sea una aportación original en el ámbito científico del área de la comunicación.

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
3.
7 p, 113.7 KB Estructura de la Comunicació [103855] / Fernández Viso, Ana ; Martori, Aida ; Torras Planas, Núria ; Castellanos Díaz, Ángel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Introduir l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans en l'entorn occidental europeu, amb una atenció especial als casos espanyol i català, en què normalment desenvoluparà la seva activitat professional. [...]
To provide students with an introduction to the knowledge of structural features of media systems in the Western European environment, with special attention to Spanish and Catalan cases, where he/she will develop his/her professional activity. [...]
Introducir al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios del entorno occidental europeo, con especial atención a los casos español y catalán, donde desarrollará normalmente su actividad profesional. [...]

2023-24
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
4.
7 p, 112.0 KB Estructura de la Comunicació [103844] / Martori, Aida ; Díez Jiménez, Mercè ; Castellanos Díaz, Ángel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta assignatura introdueix l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans i de les indústries de la comunicació i la cultura, amb un èmfasi especial en el sector audiovisual. [...]
This course introduces students to the structural features of media systems and the communication and culture industries, with special attention on audiovisual sector. In order to understand the reasons for their configuration, the historical, economic, political, social, cultural and technological framework in which they develop is taken into account, as well as the political, economic and social actors that shape them with their behavior and strategies (regulatory bodies, communication groups, business and professional entities . [...]
Esta asignatura introduce el alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios y de las industrias de la comunicación y la cultura, con una atención especial al sector audiovisual. [...]

2023-24
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
3 documents
5.
5 p, 107.8 KB Estructura de la Comunicació [103855] / Fernández Viso, Ana ; Martori, Aida ; Torras Planas, Núria ; Badia Masoni, Enric Antoni ; Castellanos Díaz, Ángel ; Blasco Gil, José Joaquín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Introduir l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans en l'entorn occidental europeu, amb una atenció especial als casos espanyol i català, en què normalment desenvoluparà la seva activitat professional. [...]
To provide students with an introduction to the knowledge of structural features of media systems in the Western European environment, with special attention to Spanish and Catalan cases, where he/she will develop his/her professional activity. [...]
Introducir al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios del entorno occidental europeo, con especial atención a los casos español y catalán, donde desarrollará normalmente su actividad profesional. [...]

2021-22
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
6.
5 p, 108.5 KB Estructura de la Comunicació [104764] / Martori, Aida ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta assignatura introdueix l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans i les indústries comunicatives i culturals. Es farà una aproximació als factors polítics, econòmics i socials que conformen o contribueixen a la conformació d'aquests sistemes, i les estratègies dels diferents actors (organismes reguladors, grups de comunicació, entitats empresarials i professionals, etc. [...]
Esta asignatura introduce al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios y las industrias comunicativas y culturales. Se hará una aproximación a los factores políticos, económicos y sociales que conforman o contribuyen a la conformación de estos sistemas, y las estrategias de los diferentes actores (organismos reguladores, grupos de comunicación, entidades empresariales y profesionales, etc. [...]

2020-21
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
7.
5 p, 107.0 KB Estructura de la Comunicació [103855] / Díez, Mercè (Díez Jiménez) ; Martori, Aida ; Fernández Viso, Ana ; Torras Planas, Núria ; Blasco Gil, José Joaquín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Introduir l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans en l'entorn occidental europeu, amb una atenció especial als casos espanyol i català, en què normalment desenvoluparà la seva activitat professional. [...]
Introducir al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios del entorno occidental europeo, con especial atención a los casos español y catalán, donde desarrollará normalmente su actividad profesional. [...]

2020-21
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
8.
5 p, 106.0 KB Estructura de la Comunicació [103844] / Martori, Aida ; Salord Trampal, Albert ; Torras Planas, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta assignatura introdueix l'alumnat en el coneixement dels trets estructurals dels sistemes de mitjans i les indústries comunicatives i culturals. Es farà una aproximació als factors polítics, econòmics i socials que conformen o contribueixen a la conformació d'aquests sistemes, i les estratègies dels diferents actors (organismes reguladors, grups de comunicació, entitats empresarials i professionals, etc. [...]
Esta asignatura introduce al alumnado en el conocimiento de los rasgos estructurales de los sistemas de medios y las industrias comunicativas y culturales. Se hará una aproximación a los factores políticos, económicos y sociales que conforman o contribuyen a la conformación de estos sistemas, y las estrategias de los diferentes actores (organismos reguladores, grupos de comunicación, entidades empresariales y profesionales, etc. [...]

2020-21
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
Grau en Comunicació Audiovisual [968]
3 documents
9.
5 p, 107.9 KB Estructura de la Comunicació [103844] / Díez, Mercè (Díez Jiménez) ; Martori, Aida ; Blasco Gil, José Joaquín ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta assignatura introdueix l'alumnat en el coneixement de les indústries comunicatives i culturals i, més concretament, de la indústria audiovisual i els sistemes de mitjans de comunicació, així com dels actors polítics, econòmics i socials que els modelen amb el seu comportament i estratègies (organismes reguladors, grups de comunicació, entitats empresarials i professionals. [...]
Esta asignatura introduce al alumnado en el conocimiento de las industrias comunicativas y culturales y, más concretamente, de la industria audiovisual y los sistemas de medios de comunicación, así como de los actores políticos, económicos y sociales que los modelan con su comportamiento y estrategias (organismos reguladores, grupos de comunicación, entidades empresariales y profesionales. [...]

2019-20
Grau en Comunicació Audiovisual [1196]
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
3 documents
10.
4 p, 102.8 KB Economia de la Comunicació [103098] / Martori, Aida ; Ramón Pinat, Ezequiel ; Salord Trampal, Albert ; Espín Heras, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
- Introduir l'alumnat en la gestió empresarial de la indústria de la comunicació. Emprenedoria i innovació. - Aprofundir en el coneixement de les ciències econòmiques i empresarials des de la perspectiva de la Comunicació. [...]
- Introducir al alumnado en la gestión empresarial de la industria de la comunicación, emprendeduría e innovación. - Profundizar en el conocimiento de las ciencias económicas y empresariales desde la perspectiva de la comunicación. [...]

2019-20
Grau en Periodisme [971]
3 documents

Materials acadèmics : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
3 Martori, Aida,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.