Resultats globals: 2 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 2 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
12 p, 359.3 KB Un modelo cognitivo para interpretar el desarrollo profesional de los profesores de matemáticas. Ejemplificación en un entorno colaborativo / Carrillo-Yáñez, José ; Climent, Nuria ; Contreras-González, Luis C. ; Muñoz-Catalán, M. Cinta
A partir del trabajo de Sfard en relación con las fases de interiorización, condensación y cosificación para explicar los procesos cognitivos referidos al aprendizaje de las matemáticas, realizamos una propuesta de modelo interpretativo del desarrollo profesional. [...]
Based on Sfard's stages of interiorisation, condensation and reification, which she applies to explain the cognitive processes in relation to the mathematical learning, we propose an interpretative model of professional development. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3758
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 1 (2007) p. 33-44  
2.
12 p, 447.6 KB El uso de mapas conceptuales como herramienta educativa en el ámbito de los números racionales / Contreras-González, Luis C. (Universidad de Huelva. Departamento de Ciencias Integradas)
This article is a synthesis of a research carried out as a final project included in a Doctoral Program. The mentioned research consisted of a case study whose goal was to highlight the methodological advantages of conceptual maps in initial diagnosis, instructional design and assessment, as described in the corresponding literature. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4195
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 111-122  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.