1.
|
3.6 MB |
Mejora de la Calidad Educativa mediante Aprendizaje Cooperativo y Proyectos de Aula : Áreas Básicas, Competencias Ciudadanas y Educación para el Desarrollo Sostenible
/
Quiroz Macías, Julia Johanna ;
Flores Coll, Marta, dir. ;
Duran, David, 1963- dir.
Millora de la Qualitat Educativa a través de l'Aprenentatge Cooperatiu i els Projectes d'Aula: Àrees Bàsiques, Competències Ciutadanes i Educació per al Desenvolupament Sostenible L'objectiu d'aquest estudi es focalitza a contribuir a l'increment de la Qualitat Educativa a l'ensenyament de les Àrees Bàsiques (Llenguatge, Matemàtiques, Ciències Socials i Ciències Naturals), a l'enfortiment de la formació en Competències Ciutadanes i al foment de l'Educació per al Desenvolupament Sostenible (EDS). [...] Mejora de la Calidad Educativa mediante Aprendizaje Cooperativo y Proyectos de Aula: Áreas Básicas, Competencias Ciudadanas y Educación para el Desarrollo Sostenible El objetivo del estudio se focaliza en contribuir al incremento de la Calidad Educativa en la enseñanza de las Áreas Básicas (Lenguaje, Matemáticas, Ciencias Sociales y Ciencias Naturales), al fortalecimiento de la formación en Competencias Ciudadanas y al fomento de la Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS). [...] Improving Educational Quality through Cooperative Learning and Classroom Projects: Learning Areas, Citizen Competencies and Education for Sustainable Development. The objective of this study focuses on contributing to the increase in Educational Quality in the teaching of Basic Areas (Language, Mathematics, Social Studies, and Natural Sciences), strengthening training in Citizen Competencies, and promoting Education for Sustainable Development (ESD). [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2024
|
|
2.
|
4.8 MB |
Estudiants que aprenen ensenyant quan creen materials didàctics per a altres persones. Aprensenyar de forma indirecta en contextos naturals
/
Ribosa Martínez, Jesús ;
Duran, David, 1963-, dir.
La recerca ha evidenciat que qui ensenya pot millorar el propi coneixement sobre el contingut gràcies al fet d'ensenyar-lo -és a dir, pot aprendre ensenyant. El potencial d'aprendre ensenyant també el poden aprofitar els estudiants a les aules, com ara quan fan presentacions orals davant d'una audiència. [...] La investigación ha evidenciado que quien enseña puede mejorar su propio conocimiento sobre el contenido gracias al hecho de enseñarlo -es decir, puede aprender enseñando. El potencial de aprender enseñando también lo pueden aprovechar los estudiantes en las aulas, como cuando realizan presentaciones orales ante una audiencia. [...] Research has shown that those who teach can improve their own knowledge of the content thanks to teaching it -that is, they can learn by teaching. The potential of learning by teaching can also be harnessed by students in class, such as when they give oral presentations before an audience. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2023
|
|
3.
|
79 p, 3.9 MB |
La incidència de la tutoria entre iguals sobre l'ús oral del Català. El cas del programa "llegim i escrivim en parella"
/
Sánchez Poyato, Laura ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La recerca que es presenta neix d'una preocupació real i actual en el context educatiu de Catalunya, basada en una considerable disminució de l'ús social del català per part d'infants i joves que han estat escolaritzats sota el model d'Immersió Lingüística. [...] La investigación que se presenta nace de una preocupación real y actual en el contexto educativo de Cataluña, basada en una considerable disminución del uso social del catalán por parte de niños y jóvenes que han sido escolarizados bajo el modelo de Inmersión Lingüística. [...] The research presented here arises from a real and current concern in the educational context of Catalonia, based on a significant decrease in the social use of Catalan by children and young people who have been educated under the Language Immersion model. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
4.
|
12 p, 722.8 KB |
L'Observació entre iguals a la Xarxa de Competències Bàsiques. : Informe de resultats de la recerca 2020-2021
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Corcelles Seuba, Mariona ;
Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Ribosa Martinez, Jesus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2022
|
|
5.
|
43 p, 761.3 KB |
Tutoria entre iguals, virtual i sincrònica per a la millora de competències comunicatives en anglès i espanyol
/
Garriga Ràfols, Ivet ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquest treball es presenta el disseny i implementació d'una proposta educativa de tutoria entre iguals recíproca i sincrònica en un context virtual, que s'ha ideat per tal de millorar les competències comunicatives en anglès i espanyol. [...] En este trabajo se presenta el diseño y la implementación de una propuesta educativa de tutoría entre iguales recíproca y sincrónica en un contexto virtual, que se ha ideado para mejorar las competencias comunicativas en inglés y español. [...] This paper presents the design and implementation of an educational proposal on reciprocal and synchronous peer tutoring in a virtual context, which has been designed to improve communication competences in English and Spanish. [...]
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
6.
|
|
7.
|
12 p, 10.2 MB |
Reiluminación de imagen con Deep Learning
/
Durán Barberán, David ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
La reiluminación de una imagen es una tarea compleja que actualmente no se ha resuelto a la perfección. En este proyecto nos adentramos en este mundo con la investigación de diferentes proyectos y datasets existentes, poniendo los proyectos a prueba para comprobar su efectividad con diferentes imagenes y comparando resultados para ver qué proyecto ofrece mejores resultados. [...] Relighting an image is a complex task that has currently not been perfectly solved. In this project we enter this world with the investigation of different existing projects and datasets, putting the projects to the test to check their effectiveness with different images and comparing results to see which project offers better results. [...] Reil·luminar una imatge és una tasca complexa que actualment no s'ha resolt a la perfecció. En aquest projecte ens endinsem en aquest món amb la investigació de diferents projectes i datasets existents, posant els projectes a prova per comprovar-ne l'efectivitat amb diferents imatges i comparant resultats per veure quin projecte ofereix millors resultats. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
263 p, 2.3 MB |
La tutoría entre iguales como intervención cooperativa para el desarrollo de la empatía en el ámbito de ciencias de la enfermería
/
Vázquez Rivas, Anabel ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
La empatía es una competencia social y comunicativa compleja, pero indispensable, que debe desarrollar el profesional de enfermería, con la finalidad de cuidar de forma holística al paciente y a sus familiares para poder establecer una relación terapéutica. [...] Empathy is a complex but indispensable social and communicative competence. It must be developed by all qualified nurses in order to holistically care about the different patients and their families for the sake of establishing a therapeutic relationship. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
|
|
9.
|
302 p, 2.7 MB |
La Col·laboració docent com a eix central del model de formació del professorat Xarxa d'Aprenenetatge entre Iguals
/
Miquel, Ester ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
L'objectiu d'aquesta recerca és identificar les potencialitats i límits del model de formació Xarxa d'Aprenentatge entre Iguals (XAI) en el desenvolupament del programa Leemos en pareja/Bikoteka Irakurtzen (LeP), en relació a l'aprenentatge que promou en l'alumnat, el professorat, i els centres participants; i en relació a les possibilitats que genera per fer que una innovació educativa esdevingui una pràctica sostenible en el centre. [...] The purpose of this research is to identify the potential and limits of the training model Xarxa d'Aprenentatge entre Iguals (XAI) or Peer Learning Network, in developing the program Leemos pareja/Bikoteka irakurtzen (LeP) or Reading in pairs, in relation to learning which promotes students, teachers, and schools. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
|
|
10.
|
53 p, 740.8 KB |
Docència compartida amb alumnes : una oportunitat per a què els alumnes aprenguin ensenyant
/
Hernández Martínez, Mireia ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball sorgeix de l'interès per reflexionar i analitzar un tipus de metodologia innovadora que consisteix en crear comunitats d'aprenents a partir de la docència compartida amb alumnes. [...] El presente trabajo surge del interés por reflexionar y analizar un tipo de metodología innovadora que consiste en crear comunidades de aprendices a partir de la docencia compartida con alumnos. Para poder-lo realizar, primero será necesario sustentar este trabajo en las aportaciones de diferentes autores reconocidos en la temática, tratando diversos temas como son el concepto aprenseñar, la docencia compartida entre maestros i, por último el tema objeto de estudio, la docencia compartida con alumnos. [...] This current work comes from our interest in reflecting and analyzing one king of innovating methodology which consists in creating learners' communities from the shared teaching with the students. In order to do this, first we will have to support this work with different author's contributions. [...]
2015 Grau en Educació Primària [896]
|
|