Resultats globals: 7 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 7 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
8 p, 421.2 KB ¿Quién estudia Ciencia en nuestra Universidad? / Escudero Escorza, Tomás
1989 - 10.5565/rev/ensciencias.4997
Enseñanza de las ciencias, V. 7 n. 1 (1989) p. 45-52  
2.
6 p, 318.3 KB Imagen de las asignaturas de ciencias en la transición de la educación básica a la secundaria / Arana Pérez, Juan (Universidad de Zaragoza. ICE) ; Escudero Escorza, Tomás (Universidad de Zaragoza. ICE) ; Garcés Campos, Ramón (Universidad de Zaragoza. ICE) ; Palacian Gil, Emilio (Universidad de Zaragoza. ICE)
1987 - 10.5565/rev/ensciencias.5120
Enseñanza de las ciencias, V. 5 n. 1 (1987) p. 10-15  
3.
7 p, 363.7 KB El "status" socio-académico de las matemáticas : un punto de referencia singular / Arana Pérez, Juan (Universidad de Zaragoza. ICE) ; Escudero Escorza, Tomás (Universidad de Zaragoza. ICE) ; Garcés Campos, Ramón (Universidad de Zaragoza. ICE) ; Palacian Gil, Emilio (Universidad de Zaragoza. ICE)
1986 - 10.5565/rev/ensciencias.5208
Enseñanza de las ciencias, V. 4 n. 2 (1986) p. 129-135  
4.
8 p, 278.6 KB La reconstrucción de la lección : un estímulo para el aprendizaje de las ciencias en Educación Básica / Casas Peláez, Justiniano 1915-1998 (Universidad de Zaragoza) ; Escudero Escorza, Tomás (Universidad de Zaragoza) ; Puey Bernues, M. L. (Universidad de Zaragoza)
The research reported below is an attempt to measure the value of "lesson reconstruction" as a didactic stimulus. More than one hundred students, belonging to three classes of the seventh year of Basic Education, participated in this study. [...]
1985 - 10.5565/rev/ensciencias.5287
Enseñanza de las ciencias, V. 3 n. 1 (1985) p. 28-34  
5.
6 p, 332.9 KB Las actitudes científicas de los futuros maestros en relación con sus conocimientos / Escudero Escorza, Tomás (Universidad de Zaragoza. Instituto de Ciencias de la Educación) ; Lacasta Zabalza, Eduardo (Universidad de Zaragoza. Instituto de Ciencias de la Educación)
This work attemps to analyze in depth scientific attitudes and their relationship with scientific knowledge in Physics, in students of Science in a Teacher Training School. The influence of sex and the differences with a sample of American students are considered in detail.
1984 - 10.5565/rev/ensciencias.5345
Enseñanza de las ciencias, V. 2 n. 3 (1984) p. 175-180  
6.
16 p, 502.1 KB Los conceptos en la resolución de problemas de física "bien estructurados" : aspectos identificativos y aspectos formales / Carcavilla Castro, Arturo (IES Ramón y Cajal (Huesca)) ; Escudero Escorza, Tomás (Universidad de Zaragoza. ICE)
Este trabajo trata de analizar la resolución de problemas cerrados de física general del tipo de los que se proponen habitualmente en los libros de texto. Consideramos que, al resolver uno de esos problemas, se debe construir una representación del mismo y para ello deben realizarse una serie de tareas que se pueden dividir en dos tipos: de identificación y de competencia lógica. [...]
This paper deals with the solution to problems of General Physics of the type normally proposed in textbooks. It is our opinion that when solving one of these problems we must build a representation of the problem itself. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3884
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 213-228  
7.
20 p, 150.6 KB Interacción entre iguales y aprendizaje de conceptos científicos / Rodríguez Barreiro, Luis M. ; Escudero Escorza, Tomás
Throughout this article we try to present the first results of a wider research about the verbal intercourses which take place in small groups of students, and its relationship with the process of learning scientific concepts. [...]
2000 - 10.5565/rev/ensciencias.4044
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 255-274  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.