Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 5 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
15 p, 140.3 KB Training, personal and environmental barriers of online education / Ramos Pla, Anabel (Universitat de Lleida) ; Sampedro Requena, Begoña Esther (Universidad de Córdoba) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Marín-Díaz, Verónica (Universidad de Córdoba) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida)
The sudden change that universities experienced in the wake of the COVID-19 pandemic raised some key issues in higher education. The objectives of the present study are to discover the barriers that students experienced regarding training in the use of synchronous online teaching tools, and to analyse the barriers they faced in terms of personal and environmental aspects. [...]
El canvi sobtat que van experimentar les universitats arran de la pandèmia per la COVID-19 va fer sorgir algunes problemàtiques candents de l'educació superior. Per això, els objectius del present estudi són conèixer les barreres que es van trobar els estudiants respecte de la formació en l'ús d'eines d'ensenyament sincrònic, i analitzar les barreres dels estudiants respecte d'aspectes personals i d'entorn. [...]
El repentino cambio que experimentaron las universidades a raíz de la pandemia por COVID-19 hizo surgir algunas problemáticas candentes de la educación superior. Por ello, los objetivos del presente estudio son conocer las barreras con que se encontraron los estudiantes respecto a la formación en el uso de herramientas de enseñanza sincrónica, y analizar las barreras de los estudiantes respecto a aspectos personales y de entorno. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1743
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 457-471 (Temas de investigación)  
2.
21 p, 627.7 KB El desarrollo del modelo flipped classroom en la universidad: impacto de su implementación desde la voz del estudiantado / Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Silva García, Patricia (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia)
El progreso del mundo digital ha generado un cambio radical en la manera de acceder y transmitir el conocimiento. El aprendizaje ha dejado de ser una actividad interna e individual para pasar a ser una actividad colectiva y en red. [...]
The progress in the digital world has generated a radical change in the way to access and transmit knowledge. The learning process is no more an internal and individual activity; nowadays is a collective activity in the network. [...]

2019 - 10.6018/rie.37.2.327831
Revista investigación educativa, Vol. 37 Núm. 2 (2019) , p. 451-469  
3.
12 p, 779.7 KB The flipped classroom model at the university : analysis based on professors' and students' assessment in the educational field / Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Silva García, Patricia (Universitat de Lleida)
We find ourselves in the era of a new paradigm of education, in which learning ceases to be an internal and individual activity and becomes an activity performed collectively, critically, in participation with others, and online (Siemens, 2005). [...]
2016 - 10.1186/s41239-016-0022-1
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol. 13, núm. 1 (2016) , p. 21  
4.
28 p, 143.1 KB Efecto e impacto de las prácticas curriculares de los grados de educación infantil y primaria: La perspectiva de estudiantes, tutores y coordinadores / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ; Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida)
This paper analyzes the effect and impact that teachers' practicum experiences in Early Childhood Education and Primary Education bachelor's degrees generate on the people and institutions involved (schools and Faculties of Education) in the opinion of students, tutors and institutional leaders. [...]
2019 - 10.5944/educxx1.21311
Educacion XX1, Vol. 22 Núm. 2 (2019) , p. 17-43  
5.
20 p, 414.6 KB Vers una cultura d'acollida a la Universitat : opinió dels estudiants de primer de grau de la Universitat de Lleida sobre el Programa d'Acollida / Flores Alarcia, Óscar (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Camats i Guàrdia, Ramon (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Alaminos Fernández, Francesc (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Blázquez Miret, Josep (Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia) ; Universitat de Lleida. Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO-UDL)
En els darrers anys les institucions universitàries han introduït programes per acollir els estudiants de nou ingrés amb la finalitat de facilitar-los la integració a la institució on inicien els estudis universitaris. [...]
En los últimos años las instituciones universitarias han introducido programas para acoger a los estudiantes de nuevo ingreso con el fin de facilitarles su integración en la institución donde inician los estudios universitarios. [...]
In recent years universities have introduced programs to accommodate students of new recruits in order to facilitate their integration in the institution. The work is based on a survey of first grade students at the University of Lleida at the end of the welcome program that this institution held in September of 2009. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.15
Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 155-174  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.